tisdag 7 september 2010

Tisdagens tema: barnrum

Hallå!

Jag måste börja med att tacka er alla för era gulliga kommentarer om mina virk-alster! Ni är så snälla! :) Tusen tack.

Ååå, Fabrikens tisdagstema den här veckan vill jag ju inte missa! Det är mitt favorittema - barnrum! Bara det att jag har haft så mycket med skolan, så jag har helt enkelt inte hunnit blogga idag. Jag vill ju ändå vara med, så jag gör ett litet kollage av bilder, som inte bara är tagna idag (det hann bli mörkt).

I det här barnrummet är det två små tjejer som bor. Mina prinsessor: Selma 5 år och Märta 3 år.
Det är inget stort rum, därför får man bestämma sig för vilka funktioner som ska finnas där. Jag har gjort i ordning fyra särskilda platser för:

Sängarna
Café/matlagning
Utklädning
Pyssel
Sen blir det en hel del andra leksaker också, såklart... :)


Tjejerna gillar att leka café (precis som mamma, hihi)


Lite mysiga ljusslingor hör hemma i ett barnrum, tycker jag.

Här pysslas, pärlas och ritas det...


Spegel och utklädningsgrejer brukas flitigt

Krokar att hänga väskor och annat på.

Ja, det var det :) Kolla in de andra tisdagsbloggarna hos Fabriken vetja!

Kram Anna

9 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Såå fint/ Kram A

MOKKASIN sa...

Hejhej!
Fint barnrum och jösses vad duktig du är att virka! Superfina saker! Vad fina bilderna nedan är, på de små fossingarna.

Anonym sa...

Jättefint och mysigt!
Kram Malin

StrandviksVillan sa...

Jättemysigt flickrum!!
Härliga färger :)

Anna/Rackarungar sa...

Hej! Fabriken ledde mig till din blogg. Blev väldigt inspirerad av cafe-hyllan, skrivbordet och höga hyllan med alla djuren... Jättefint!
Gillade även det virkade iPhonefodralet. Very nice!!
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad mysigt de har det i sitt rum dina prinsessor:)

Själv hann jag inte göra nått inlägg igår..får vara med nästa tisdag istället!

ha en bra dag,

Kraam Jenny

Gilla Yoga sa...

De har ett så mysigt rum, dina trollungar!
Ska bli kul att träffa er igen, även om det känns som att det är så lääääänge kvar.

Kram!

Tess sa...

Jösses så fint! Riktiga prinsessor ska ha prinsessrum såklart :)
Kramar

Ingen vanlig dag sa...

Vilket fint barnrum. Vi ska strax ge oss på att fixa ett eget rum till vår lilla kille och det ska bli så kul!