fredag 16 oktober 2009

Pärlplattor



Hej på er!

Jag har en liten pysseltjej här hemma, 4-åriga Lilla S :) Hon älskar att pyssla! Vem kan hon ha fått det ifrån?? ;)

Nu håller hon på en hel del med pärlplattor. Jag tycker också att det är kul att sitta och hålla på med det. Man kan ju göra hur mycket roliga motiv som helst. Men jag gillar inte att leta efter t.ex. en röd pärla i en stor burk bland tusentals andra färger och pärlor. Nej, ordning och reda bland pysselsakerna vill jag ha! Så jag har hittat små plastaskar på Granit. De är ju egentligen tänkta för mat, men de passar perfekt till små pärlor! Så nu har vi en ask till varje färg. Härligt :)



Idag är jag och Lilla S hemma, för hon har feber och är förkyld. Så det KAN bli ett inlägg till ikväll, om hon orkar göra färdigt ett annat litet pyssel-projekt som vi började med härom dagen.

Ha en skön fredag, mina vänner!

Kram Anna

10 kommentarer:

Anci sa...

Hej pysselfior !

Jag blir riktigt inspirerad av ditt inlägg. Inte av pärlplattorna, men av askarna de ligger i. Jag ska nog gå till Granit snart.

Ha en skön helg !

Kram
Anci

Lycka är ~ Onnea on sa...

Alltid skoj med pärlor. Smart förvaring ni har.
Kul tips till julpyssel och klappar.
~marita~

Jenny sa...

Hej Pysslande mor och dotter!

Vilka smarta lådor till pärlorna:)

Pärlplattor höll vår Tindra på med ett tag oxå, det var många fina konstverk hon kom hem med från dagis!

Hoppas S kryar på sig,

Ha en trevlig helg!

Kram Jenny

Birgitta sa...

Hej! Ser lite trevligt ut med pärlplattor med hjärtmotiv. Och vad fiffigt att dela upp färgerna.
Ha en skön helg.
Kram Birgitta

Anki sa...

Smart tänkt! Vad härligt att pyssla med pärlor, det var allt läääängesen jag gjorde det!
Måste säga att jag tycker din lampa över bordet är attans snygg, vill ha!!
Hoppas lillpysslan kryar på sig!

Kramis Anki

Hemmalycka sa...

Mys pys med pärlplattor, det gillar faster Åsa oxå-
Kram Kram
Svägis

Märta sa...

Kul pyssel, jag är förskollärare så det har blivit många pärlplattor genom åren.
Vill Tacka dig för den helt underbara sjalen jag vann hos dig! Den kom med posten igår och jag blev helt lyrisk. Vårt barnbarn ska döpas i november så jag ska nog skaffa mig en klänning el. dyl och ha sjalen till det. Så ett jätte TACK! Jag ska skriva ett inlägg på bloggen bara jag har hunnit fota. En stor kram! Märta

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Visst är pärlplattor trevligt! Har själv en snart fyraårig tjej som gärna pärlar! :)

Vad duktig du har varit som har sorterat alla pärlor. Vi köpte en blandning av alla färger och dom ligger tillsammas så att man får leta!

Ha en fin helg!
Kram Nea

OlgaA sa...

Oj, så roligt! Och utvecklande med!=) Inte alltid är den roliga nyttiga oxå ;)
kram

Ylva sa...

Hej! har just hittat hit. Pysslar också mycket med min treåring. Vad härliga pärlorna såg ut sorterade. Måste fixa något liknande!!
/Ylva