tisdag 7 december 2010

Julfönster


Hej på er, kära ni!

Idag är det julfönster som är tema på Fabriken. Det är rackarns svårt att fota fönster - i motljus. Det blir så mörka bilder. Så jag tog ett utifrån istället :)

Jag har inte så mycket julpynt i år. Det är vackrare så. Och dessutom vet jag att jag kommer till ett riktigt julhus om ett par veckor, när vi åker upp till Jämtland till mamma och pappa. Där är det jul på riktigt, precis som det var när jag var liten.


Mina hyacinter blommar för fullt nu, och det doftar underbart i hela huset! Tänk att två futtiga hyacinter kan sprida en sån ljuvlig doft. Man känner det redan när man kliver in genom dörren.

Ljusstaken, som vi köpte förra året, heter Nunäs och finns bl.a. på Åhléns. Jag är mycket förtjust i den :)

Hoppas ni har en skön tisdag och tack för att ni kikar in här, det gör mig glad!!

Kram Anna

3 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Hej!
Dom ljusstakarna är ju såå fina! =)
Själv kör jag med pappstjärnor i fönstren!

Ha det bra!
kram Jenny

Jenny sa...

Jättefint! Åh era blommar redan.Jag köpte igår och längtar efter doften.
Kram en annan Jenny

Jessica sa...

Hej, visst är det härligt med julblommor! Speciellt Hyacinter.
Har inte så mycket pynt här hemma, lite rött till det vita. Kanske får ett gäng tomtar komma fram ur jullådan snart...

Må gott,
Kram Jessica