lördag 29 januari 2011

Hallbänk

God lördag!

Här är vi lite extra mätta och slöa just nu. 40-års fika för 20 personer tar på krafterna. Och magkapaciteten :) Det var jättemysigt att träffa släkten hur som helst!




Matte snickrade in i det sista idag :) Nu har vi en sittbänk också, med förvaring. Det är två sammanfogade så kallade fläktskåp från Ikea, uppbyggda på en sockel lika hög som golvlisterna. Och uppepå en limträskiva i furu. Listerna ska målas och skivan också, men den blir nog inte vit... ;)

Jag var tvungen att piffa lite inför kalaset :) Jag kan inte hålla mig när det nästan är klart! Kuddfodralen har jag sytt för flera år sen, till gästrummet. Tyget är från Ikea, tror det heter Berta. Som Selma kallade Märta när hon var nyfödd och Selma 1½ år  :D Ljuslyktan har jag hittat på Coop.

Det känns sååååå skönt att hallrenoveringen närmar sig sitt slut. Herregud vilket superprojekt det här blev. Puh!
Liksom, äh, vi smackar upp lite panel, det är ju enkelt. Och så platsbygger vi en garderob, det blir ju mycket bättre än att att köpa. Kan ju inte va så himla krångligt... Och så tapet, det är ju bara en liten väggsnutt, så det går snabbt... Det blev liiiite mer jobb än så längs vägen. Och liiiite dyrare... Så är det ju jämt.

Nu ska jag göra sällskap med min man och slänga mig på sängen och läsa lite. Hoppas tjejerna tycker att det är en toppenidé de också  ;)

Ha en skön lördagskväll!
Anna

11 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Fint blir det! Berta var vår charmiga Cavalier en gång i tiden. Hoppas det kommer något i postlådan till maken på måndag eller tisdag.
Kram till er!
Kerstin

Stjärnor & Champagne sa...

Sååå fin bänk. Hallå vännen, hur mår du? Jag är skitdålig på att blogga. Stora kramen Anne

Hvita Villan sa...

Saknar dina inlägg, du visar väl ett slutresultat på hallen hoppas jag! ;)

Kram Lizette

w sa...

Fant akkurat bloggen din. Så flott blogg du har:)

W

Mitt skabbiga chica hus sa...

HO HO AAANNNA, var eeeee duuuuu????

Marias Collage sa...

Vad snyggt det blir!
Nu är det säkert helt färdigt! :)
Din man ser ut att ha varit riktigt duktig! Snygg garderob också, är den klädd med panel på dörrarna? Det har ju en tendens att bli mer jobb än man tänkt sig först..
Ha det gott!

Anna sa...

Wow! Vilken fin bänk! Har funderat på att bygga något likande i vårat blivande sovrum!

Ha en bra fredag!

Hanna sa...

så fint det blev.
Jag har en liten tävling hos mig, du får gärna vara med, om du vill.
Kram
Hanna

Ölandsvindar sa...

JA nu har vi suttit här i hallen bra länge och väntat. Lite resebilder kanske är under redigering?
Kram
Kerstin

an angel at my table sa...

Vad smart och påhittigt av er att komma på denna finuliga lösning! Mycket snyggt.

Mari

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh, va kul att jag hittade hit! Ska kika lite mer ikväll!!