söndag 22 maj 2011

Helgen som gick...

God kväll!

Vilken uuunderbart skön helg va?! Eller vad säger ni? Ljuvligt varmt och skönt och sol.
Det här är sådana här helger man minns och längtar tillbaka till när det är... passa er för svordomarna som nu följer... mörkt, kallt och vinter. HUUUUU!!!

Igår var det Kungskalaset, det betyder fest på torget här :) Vi hade celebert besök också: The Poodles var här! Ja, det var riktigt festligt som ni hör.

Idag var min kära syster och mina söta systerdöttrar här och hälsade på och då gjorde vi även en urmysig utflykt till Öråkers lada! Gottgottgott fika och härliga grejer att shoppa!


Ikväll tog jag en liten tripp med kameran på baksidan. Jordgubbsblommorna börjar slå ut... Trädgårdsmöblerna har blivit oljade. Och det tredje körsbärsträdet är planterat... (det första åt haren upp barken på, det andra dog i vinter, och ja nu har vi alltså ett tredje...).


Tjejernas rullgardin är nerdragen för kvällen... Och fönstret står på glänt, det är sommar det!


Jag har hunnit virka lite också. En helt onödig, men oerhört söt sak. Ska visa er i veckan :)

Puss o kram
Anna

P.S. Förresten, någon undrade vad jag pluggar :) Det är distriktssköterska jag ska bli. Efter 8 år som sjuksköterska D.S.

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej!
Jo vi har haft Årstidernas en eller två gånger, nu såg jag att de har fler alternativ att välja på. Men när vi fick var det gott, fint kött och sådär. Men en gång fick vi lamm, uscha......
Matlycka verkade lite mer barnvänligt så vi testar den nu, får se hur länge det är kul......just nu är det skönt att slippa handla iallafall.
Kram