söndag 1 mars 2009

Strandfynd



God Afton!
Hoppas att ni alla har haft en skön helg. Det har ju varit vår i luften! Inte för att jag har varit ute just någonting, jag har nästan bara legat och vilat, men man känner ju luften när någon annan öppnar dörren... Och solen skiner numera så starkt in genom vardagsrumsfönstren, så att vi måste börja fälla ut markisen, DET är vårkänsla!



Vi (läs mamma och pappa...) har sommarstuga i Bohuslän. Jag älskar det stället! Jag har alltid tillbringat somrarna där, och kan inte tänka mig något annat på semestern nu heller. Det ligger på en liten ö, som är ihopbyggd med fastlandet med en väg. Från huset har vi utsikt över havet och det tar bara ett par minuter att gå ner till båten. Ni kommer garanterat att få se bilder därifrån i sommar :)
På en promenad i somras hittade vi en ganska rejäl drivvedsplanka, som vi släpade hem. Ja, det är den ni ser på bilderna. Vi tänkte att man skulle kunna använda den till något kul. Kanske ett hyllplan eller något liknande. Den är ju rätt speciell i färgen, men jag tycker att den är jättevacker! Träet är alldeles lent, som drivved brukar vara.



Jag undrar var den kan ha suttit... På någon båt förmodligen. Och varför är den gul och röd? Visst är det lite häftig i alla fall? Vad skulle man kunna göra med den? Det vore jätteroligt att få lite tips! Ni kanske bara tycker att vi ska elda upp den? Fast det är vi nog inte inne på... :)


Hoppas att ni får en skön vecka!

Kram Anna

6 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Jag tycker oftast att det är finast att låta saker och ting vara precis som det är. Personligen tycker jag inte om "drivvedstillverkade" saker. Jag hade låtit den ligga eller stå som en installation tillsammans med andra saker. För den är alldeles utsökt i sin enkelhet.
Puss!

Anci sa...

Hej !

Jag brukar också titta efter fynd på stranden. Gärna på Gotland :)
Jag tycker absolut att ni ska göra något av den fina plankan.

Ha en skön måndag !

Kram

En helt vanlig familj... Eller?? sa...

Tillsammans med några enfärgade plankor och den hittade i mitten, så kanske det kan bli en liten fin bänk till era småtjejjer..

Kram Maria

Lotta sa...

Hej! Vad trevligt att du har kikat in till mig... Precis som dig älskar jag Bohuslän vi har också en stuga där i närheten av Lysekil. det är därför min blogg bla heter Västbris för det är namnet på stugan. I stugan har vi en del drivved bla har vi satt krokar på en del plankor som vi har och hänger kläder på. helt ok. det kan ju också vara fint att ha den till en enkelylla att ställa luslyktor och stenar snäckor böcker på mm. Kul med personliga saker tycker jag och att allt inte är perfekt.
Hälsninga lotta!

Hemmalycka sa...

Skönt att hör att du mår bättre.
Vet inte vad man skulle kunna göra med drivveden. Men du hittar säkert på något roligt. Var inne på Villa Hemmets blogg och hittade världens sötaste lilla barnkök:
http://villahemmet.blogspot.com/search/label/barnk%C3%B6k
Det vore väl något för tjejerna.
Kram Åsa

Engelska Villan sa...

Tack för tips! Vi får väl se vad vi hittar på... :)
Åsa: Jag vet! Det där köket är hur fint som helst!
Kram