tisdag 6 april 2010

Om-möblering



God afton!

Nu är vi tillbaka hemma igen. Efter en vansinnigt härlig fjällsemester i mina föräldrars stuga. Batterierna laddade! Och jag har virkat så mycket att jag fått nackspärr :)

Här hemma har vi möblerat om lite i tjejernas rum. Ni som följer bloggen vet att jag inte varit helt nöjd med Lilla Märtas säng framför en av garderoberna (eh... kanske inte en jättebra placering dårå...). Dessutom stod sängen precis nedanför fönstret och det blev lite för ljust.


Så nu står hennes lilla växasäng också i sovalkoven, bredvid Selmas säng, som vi vridit. Kolla här för att se hur det såg ut innan. Jag är nöjd med det här ett tag framöver ;) Tjejerna tyckte oxå att det blev mysigare att sova bredvid varandra.


Helt plötsligt kan jag inte centrera bilderna längre... Står ni ut ändå?

Jaja, här hänger i alla fall Märtas favorit-godnatt-bok från Oskar och Ellen. Praktiskt va? Världens sötaste flamingo sydd av Märtas kusin och gudmor Hedvig!



Mamma gillar att matcha, därför får barnen bara läsa böcker som matchar tapeten... Hahaha!

Ha en skön kväll, mina damer (och herrar)

Kram Anna

10 kommentarer:

Solfyllda segel sa...

Självklart måste böckerna matcha tapeterna! ;-)
Mysigt de har de där i sin lilla sovalkov flickorna.
Kram Therése

Jenny sa...

Hej Vännen!
Välkommen tillbaka:)

Det blev ju jättebra att möblera så! Klart böckerna ska matcha väggarna, hihi!

Ha en fortsatt trevlig vecka,

Kraam Jenny

Rosor och ruiner sa...

Och vilken tapet sen! Härlig,klart böckerna måste matcha!

Sara sa...

Hej hej!
Hoppas att ni haft en mysig påsk =)
Blev jättebra med ommöbleringen, jag och Robert fick ett "ommöblerings-ryck" igår så nu har vi ändrat om i vardagsrummet.

Ha en bra vecka.
Kramar ifrån mig

Anci sa...

Go morgon :)

Det blev ju bra, men jag hade inte väntat mig något annat. Det låter härligt med ledigheten. Det behövs då och då !

Kram
Anci

Olivia sa...

Hejsan svejsan! :)
vilken nderbart fin blogg du har. Hit ska jag återvända snart igen, men nu måste jag kila för nu ska jag ta och titta vidare här på din blogg.

KRAMISKRAMAR // OLIVIA ♥

Unknown sa...

Hej fint namn du har!
Och en mysig blogg, det är inte lätt alltid att få till det, men det blev bra i tjejernas rum. Den tapeten är ju för härlig, vågar inte hemma hos mig men...
kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll vännen...Det ser bra ut det där..Den tapeten är så fin tycker jag. Kan tänka mig att tjejerna tycker om att sova tillsammans, nu iaf hihi.
Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

Signe 1 sa...

Kaononfint tycker jag! Vilket härligt rum tjejerna har, såg så ombonat och mysigt ut!!

Ha en fab torsdag och natti!


Stora kramen Sofia♥

vicky sa...

vilken fin tapet du har? var kommer den ifrån? visst var den med i bygglov för några veckor sen? jag är helt såld på den i alla fall:)