onsdag 17 mars 2010

Ska ni följa med på en flygtur?


Hej på er!

Virk-Anna har varit i farten igen. Den här gången tog jag det till en ny nivå... :) 
Min väninna Linda är lika tokig i att virka som jag. Vår gemensamma vän Nina har fått en liten bebbe, och virkgalningarna Anna o Linda ville såklart att det lilla gossebarnet skulle få en fin virkad gåva :)
Så vi bestämde oss för att göra gemensam sak och virkade varsina saker, som hör ihop.


Här har ni den ena delen, som jag virkat. En luftballong alltså. Och Linda har virkat en kanin och en gris som ska flyga med i korgen :) Här kan du hitta mönstret!

Såhär ser man den nog om man ligger på ett skötbord till exempel...

Ha en bra dag alla!

Kram Anna

25 kommentarer:

homebylina sa...

Måste bara säga att du är sååå otroligt duktig! Blir allt lite avis på dina kunskaper ;o) Hoppas du får en fin dag! Kram Lina

Sara sa...

Hej hej!
Åhh vilken söt ballong =)
Ni är så duktiga med erat virkande...funderar på att gå en liten kurs hos Linda och lära mig virka jag me ;)

Ha en bra dag!
Kram Sara

Hemmalycka sa...

En riktigt fin present!
Kram Å

Brunkullan sa...

Men så fin!!Vilken kul idé:)
Susanne

Signe 1 sa...

Du är verkligen superduktig Anna!:-)

Ha en fin dag!

Kram Sofia

Den där Marie sa...

Men vad duktig du är! Vilken rolig och annorlunda present! Ha en bra dag! Kram
/ Jonna

Veronica Tingvall sa...

Åh va underbar. En sån vill jag också göra, tusen tack för inspirationen.
Kram/Veronica

Gilla Yoga sa...

Den blev superfin! Jag glömde helt bort att ta kort på de små djuren, så du får be Nina skicka till dig när allt är på plats och innan lille V har sugit på kaninen och grisen för mycket!

Det var roligt att göra något ihop!
Puss å kram!

Tess sa...

Åh så fin! Önskar jag också kunde virka. Man kan göra så mycket fina saker :)
Kram Therese

Nina sa...

Hej!
Föremålet för presenten snusar sött i bilstolen just nu. Han har ännu inte hunnit suga sönder vare sig gris, kanin eller ballong - så jag ska snarast ta ett foto på alltihop (blir nog inte lika tjusiga foton som ni två brukar ta dock) och maila till er båda så att ni kan lägga ut på era bloggar :-)
Kram och jättetack från lille Valdemar.

Elvan sa...

Hej Anna!

Vilken present!!!
Den är verkligen super. Att ni dessutom har gjort den- tillsammans- gör den fantastisk, tycker jag.

Tack för att du tipsade om mönstret den här idén snor man ju gärna.

Tack också för ditt mejl.

M v h/ Elvan

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jag döör. orkar inte mer. ger upp. nu får du sluta jobba och starta egen business så man kan köpa alla underbara prylar. Homemade by A :o)

Schablonerna kommer på posten såfort jag kommer iväg och postar det.

kramelikram
Mia

Tezz från Kungens Kurva sa...

Vilken otroligt fin luftballong, vad duktig du är! Jag kom mig faktiskt för med att köpa garn igår så nu har jag börjat sticka en tröja, första stickningen på 7 år :)

Anonym sa...

Åh, det där kan vara den finaste luftballongen jag har sett! :)
Kram / Ann på jobbet (som du för övrigt är saknad på!)

AnnaK sa...

Nämen gud sicken söt!
Virkning ja, har lånat hem en gammal tidning från min mamma med grundskola i stickning och virkning..men längre än att titta på de gamla stickade 80-tals tröjorna har jag inte kommit...=)
AnnaK

Stjärnor & Champagne sa...

Vad fin...Vad duktiga ni är. Avis kan jag säga....

Kramkram Anne

Jenny sa...

Men åååh Anna vilken underbar ballong du virkat!! Du är ju värsta virkproffset ju!! :)
Superfin present till den lille bebben!

Tack förresten om tipset om den fina vårjackan från H&M du visade häromsistens! Jag kunde inte låta bli att beställa en jag oxå;)

Kraam Jenny

Solfyllda segel sa...

Hej Anna!
Du är helt otrolig. Vilken fin ballong. Jag är övertygad om att mottagaren kommer blir överlycklig.
Kram Therése

Designing good life - sarah sa...

Haha! Vilken festlig!

Hus nr.14 sa...

ååå vill ha... har precis ringt mamma hon får hjälpa mig....
Marielle

Villa Solberga sa...

Hej

ny här inne på din blogg, kikat runt lite och måste säga att jag blir grymt inspirerad av din virkning, har länge velat lära mig att virka så nu måste jag nog ta tag i detta =)

Jättefin blogg i övrigt oxå!

/Jenny

Fröken Råsmart sa...

Men vad duktig du är! Blir så avundsjuk på dina virktalanger :-) Roligt att få en sån present.

Nilla Q sa...

Åh, vilka söta saker du gör!
Jag blir mer och mer sugen på att lära mig virka! Men jag har en känsla av att mina saker inte skulle se riktigt likadana ut...

Kram Pernilla

Anonym sa...

Kära Anna
du är helt FANTASTISK, på att skriva, pyssla, virka, kreera, jaa jag säger då det!!!
LOVE Pe

Livet i träsket sa...

Wow, vilken fantastiskt fin present!
/Kristina