fredag 6 januari 2012

Vardagsrummet


God fredag!

Fast det känns ju som lördag :) Vilken bonus det blir att vara ledig en extra dag bara!
Matte och tjejerna (dvs målarna) är på skridskobanan. Jag tog en skön promenad förbi där och tittade lite. Kändes som om hela norrort hade hittat dit, det var massor av människor! Fast det finns ju inte så många andra jullovsaktiviteter att hitta på, det är ju ingen snö. Och skridskobanan är konstfrusen. Så att...


Idag har jag börjat plocka bort det lilla julpynt vi haft i år. Nu vill jag ha våååår (jag vet att det är ett litet tag kvar, men). Men de här vita adventsstjärnorna kan få hänga med någon vecka till tycker jag. De känns vintriga, inte enbart juliga, tycker jag. Orkidéen hittade jag på Kvantum, till ett vrakpris! Och efter att vi varit bortresta 10 dagar över julen var det inte mycket kvar av mina gamla julstjärnor. Tack och lov. In med lite sköna svala vårfärger, ut med ALLT rött, lite så tänker jag :)

Selma håller på att lära sig att virka också! Så kul! Så vi har suttit i soffan hela förmiddagen, men varsitt projekt :) Ska visa er sen.

Kram och en härlig fredagskväll önskar jag er
Anna

Inga kommentarer: