lördag 7 februari 2009

Nya stolar

Jag har jobbat mycket på sistone, så det har inte blivit mycket bloggande, tyvärr. Men jag har fått många gulliga kommentarer ändå! TACK! Jag blir jätteglad för varje kommentar och för varje besökare, som tycker att det är värt att kika in här hos mig! :)

Idag blev det äntligen LOPPIS!! Jag har länge tänkt besöka Erikshjälpens loppis och idag blev det av. Jag blev verkligen positivt överraskad. Jättestort och jättefräscht och ändå billigt.



Dagens loppisfynd


Jag hittade två stolar till matrummet! Samma höjd på ryggen som de gamla vi har, så de kommer att passa jättebra ihop, tror jag. De här nya ska också bli vita och få samma tyg som de gamla till sitsen. Eller jag kanske ska behålla det här... ;)


Och vet ni vad?! Matrummet är klart!! Det känns jätteroligt och det ska bli sååå spännande att ställa in möblerna igen, fixa med gardiner, lampor och sånt. Vi ska nog börja med det ikväll. Jag är så himla ivrig. Visar er såklart så fort jag kan!


Kram Anna

4 kommentarer:

Jenny sa...

Vilka fina stolar ni hittade:)
De kommer passa jättebra med dem ni hade sen tidigare, det är så fint att blanda olika stolar runt ett bord tycker jag.
Måste vara kul att matrummet är färdigt!! Nu har ni ju bara det roligaste kvar, att piffa och möblera därinne!
Här hemma är det melodifestivalen som gäller ikväll, vi har laddat med chipspåsar och godis:)
kram Jenny

Frida sa...

Jättefina stolar! Håller med Jenny om att det är så himla fint med en blandning av olika stolar.

Ska bli jättekul att få se resultatet sedan.

Kram Frida

Hemmalycka sa...

Fint fynd, då kanske man ska ta sig dit då.
Syns senare :)
Kram Åsa

Äppelträdet sa...

Hej hej! Hittade just din blogg och fastnade en stund.

Undrar nu: Hur målar du stolarna? Jag har några som jag vill testa att måla, men undrar om det blir bra. Kör du med pensel? Matt eller blank färg?

Vad är det för material från början? Är det trä eller fanér? Lackat?