måndag 11 juni 2012

Afrikanska virkade blommor!

God dag!
Har hittat en ny slags mormorsruta - den afrikanska blomman! Så himla fin! Jag har virkat ett par stycken här. Blir ju definitivt sugen på en hel väska!


Jag hittade massor av fina bilder när jag googlade på virkad afrikansk blomma... Nedan följer ett urval. Låt er inspireras. Mönster till blomman finns länkat under en av bilderna! Hoppas att jag inte blir stämd nu, eller nåt, för jag har inte bett om lov till att få låna bilderna... Men jag länkar noggrant!!
Bild lånad från Minspiration där kan man även hitta en beskrivning på hur man virkar blomman!  Så snyggt med tofsarna, eller hur?!

Okänd källa. Men oj, en hel pläd!!

Bild lånad från Moas Lovely Things. Beskrivningen till denna ruta, som blir mer fyrkantig kan man hitta här.




Bilder lånade från Tipsy Tessie . Så somrig och fin väska!






























Mönstret till den här väskan kan man köpa på Vickeviras Etsy shop. Hmm, kanske borde göra det...

Kram Anna

6 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Hmm... Verkligen fint med blommorna men för mig är det snubblande nära mormorsrutor - och du vet ju min hatkärlek till dessa rutor... De är superfina, men jag hatar att göra dem =)

Ser fram emot att se ditt resultat av blommorna. Själv ska jag ge mig på att virka korgar i rivet jeanstyg till grabbarnas rum.

Kram!!!

MammaElva sa...

Oj, det där var jättefint! Skulle vilja ha ett stort härligt överkast i sånt mönster :)
Ha en fin dag! //Elin

kavallinskan sa...

Fint med med mormorsrutor och väskorna är så snygga!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men rackarns vad fina dom är!! Det gör du rätt i! Kommer bli sommarens snyggaste väska! Kram!

Anonym sa...

Hej ser att det just kommit ut ett häfte med en massa virkade rutor i Tilda garn, där finns bl.a. en väska om någon blir sugen.

Mvh Birgitta

Sabinr sa...

Hej!
Jag är lite sådär på att virka.. Tänkte jag skulle köpa detta mönstret och göra väskan men undrar om det är relativt enkelt eller svårt? Jag bara älskar väskan!