måndag 17 november 2008

Hej!

Idag är det vinter ute! Äntligen en dag utan spöregn. Man fick lite härlig julkänsla!

Jag har tagit en bild på mitt fina hörnskåp, som står i matrummet nu. Det kommer att göra sig så bra när det är färdigrenoverat här inne! På bilden ser man också den gamla tapeten väldigt bra. Synd att den är gammal och sliten, annars hade vi kunnat behålla den.



Skåpet har jag köpt i en av mina favoritbutiker, Öråkers möbler, som ligger i en härlig lada på landet utanför Kungsängen. Carola Dyrssen heter hon som driver butiken. Hon tillverkar nya och renoverar gamla möbler och målar vitt och lite slitet.


S. (min äldsta tjej) har idag bidragit till att utveckla det svenska språket, när vi åt hamburgare till middag:


- Okej, nu har jag brödat min!

Schysst uttryck!

Puss o kram skumbanan


Inga kommentarer: