onsdag 19 november 2008

Snö = hyacint

Idag snöar det igen! JIPPI! Så nu kunde jag inte hålla mig längre... Jag var tvungen att köpa en hyacint! Och när man bor granne med skogen kan man ju plocka lite vitmossa på tomten och dekorera med.




Tänkte ge bort den till min väninna imorgon, jag är nämligen bjuden på smyckesparty! En väninna till henne tillverkar smycken, som hon kallar "I believe", kolla bloggen, otroligt vackra smycken. Det ska bli jättekul! Och där skulle det bjudas på glögg, mums. Alltså fler som har smygpremiär på julen :-)



Ikväll ska jag äntligen börja måla en Ikeaspegel, som jag fått överta av grannen. Den är nu guldfärgad. När jag började slipa på den upptäckte jag att ramen är gjord av plast (!) Och den är väldigt glansig. Så jag frågade min "färgleverantör" hur jag skulle gå tillväga för att måla den och fick rådet att grunda med oljebaserad grundfärg, sen kan man måla med vattenbaserad. Såhär ser spegeln ut nu. Den ligger och väntar i vårt gästrum.




Den ska få bo i hallen. Visar hur det blir om några dagar. Det krävs nog fyra strykningar.
Vill ni se en annan bild från gästrummet?

Den här bilden är inte helt ny, nu har jag sytt blåvitrandiga hissgardiner till de tre små fönstren och blåvita kudfodral, randiga och blommiga. Ni skymtar detta på den förra bilden.

Jaha, detta var väl allt för nu.

Sov gott! /Anna

Inga kommentarer: