söndag 10 oktober 2010

5-årskalas!

Födelsedagståget är en doppresent, som är lika rolig att ställa fram varje år (tips)!

Hallå ja!

Hoppas att ni haft en skööön helg :)

Vi hade 5-årskalas igår och idag har vi varit på en mysig utflykt med goda vänner, jag ska visa er var nästa gång... Så vår helg har varit härlig.

Jag måste passa på att tacka er alla för ert fina stöd i "NK-ärendet" också, känns skönt att ha er på min sida :)

Apropå kalas då. Jag googlade lite för att få lite kalasinspiration. Det finns sååå mycket! Det är inte så svårt att totalt tappa koncepten och dra iväg och baka och pyssla tills man dör när man ser alla underbara bilder. Men jag höll det på en rimlig nivå, tycker jag *fniss* .


Jag gjorde vimplar av papper. Printade ut på datorn, vek, klippte och limmade fast på ett snöre. Det gick verkligen hur fort som helst att fixa och går att variera i det oändliga.


Dukat för 10 kalastjejer!


En "kalastrend" verkar vara "kak-klubbor" av olika slag eller cake pops som heter in american... ;) Vi gjorde vår egen variant. Avbrutna grillspett instuckna i chokladbollar, rullade i diverse olika strössel. De var myyyyycket poppis bland de 5-åriga gästerna, kan jag lova. Här kan du se fler alternativ, men det var här jag såg det först :)

Tårtan piffade vi till med karamellfärg i grädden, så att den blev rosa. Vi köpte en vaxad duk på Åhléns, på metervara, och den kan ju även andra i familjen ha glädje av framöver ;)

Hoppas ni får en skön kväll!

Kram Anna

10 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Hej!
Cake pops har jag aldrig hört talas om. Men de ser jättegoda ut. Förstår om de var poppis! =)

Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Jenny

Ru Hedefalk sa...

Grattis till lilla prinsessan och vilket underbart kalas, du e bäst!

Kram kram

kungen o majkis sa...

Stort grattis till 5-åringen :-)! Ser ut som det blev ett riktigt mysigt kalas :-)!

Kram!

Nanna sa...

Cake pops tror jag att jag faktiskt ska slå till med på vår halloween fest! Vi är alla vuxna men det är ett grymt bra efterrätts tilltugg och chokladbollar blir man ju aldrig för gammal för :D

Graadskan sa...

Jag är riktigt sugen på att göra cake pops någon dag! Du har väl kollat in www.bakerella.com?!?

Fina vimplar! Gillar när man med enkla medel kan göra så mycket!

Kram!

Nilla sa...

Dekorativa vimplar.

Cake pops såg smarrigt ut.
Bra med lite nya ideér.

Ha de bäst !!
Nilla

Signe 1 sa...

men jisses vad du har piffat och pyntat, duktigt tjejen!! men det är klart att dottern ska ha det bästa!:-))

stora kramen s.

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej bruden!

Kul att kunna bidra med lite inspiration:o)Verkar ha blivit ett lyckat kalas!

Och du jag har nog glömt kommentera luggen, GRYMT SNYGGT:o)
Undra om jag också vågar...

Massor av kramar!
Mia

Nilla Q sa...

Vad roligt med kalas! Jonathan fyllde i augusti och har fortfarande inte haft sitt. Förra året fick det bli ett halloweenkalas istället. Undra vad vi ska hitta på denna gång...

Kram Pernilla

Anna/Rackarungar sa...

Ha! Vad kul, vi hade kalas samma helg och likadan duk... Väldigt fin rosa tårta. Har skickat en utmaning till dig. Nytt för mig , men säkert någt känt för dig som är rutinerad. Titta på: http://rackarungarbloggar.blogspot.com/2010/10/en-helt-vanlig-torsdagsutmaning.html

Kram Anna