torsdag 7 oktober 2010

Bye bye NK



Idag är jag häxan surtant...
I söndags köpte jag eller för att vara exakt, Mathias, dvs min man, köpte ett par dyra skor till mig från det (fis-)förnäma varuhuset på Hamngatan. NK. Jag trodde inte att man behövde vara så exakt, men på nämda förnäma varuhus är det MYCKET viktigt att vara exakt korrekt i alla sammanhang (häxan surtant börjar koka inombords... grrrrrr).

Skorna var för små, kände jag när jag gick lite i dem här hemma. Så jag släpade med mig skokartongen och skorna till skolan i tisdags, för att åka och lämna tillbaka dem efter skolan (ordnade så att maken gick tidigare från jobbet för att hämta barnen osv osv). Så lätt kom jag minsann inte undan. För eftersom det var MIN MAN som betalat skorna med sitt kreditkort, fick inte jag, som fått skorna av min man, lämna tillbaka dem. Trots medtaget kvitto. Punkt slut! Det spelade ingen roll att jag bönade och bad. Och eftersom det inte fanns större storlekar, fick jag helt enkelt släpa med mig skokartong och skor hem igen.

Jag var så arg att jag nästan började gråta! Det är liksom ett projekt att grotta in i stan här i Stockholm. Det är inget man gör på en kvart precis. Oftast är det jag som ska hämta på dagis också, ni vet hur det är. Dagar när jag har tid att glida förbi NK växer inte på träd. Så idag fick skorna åka pendeltåg in till stan igen, den här gången med den rätta kreditkortsägaren, Mathias, hoppas på bättre lycka...

Färdiggnällt.

Nya skor är inhandlade på ett annat ställe. Och jag är såååå nöjd med det.

Kraaam Anna

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hej.

Måste börja med att berömma din blogg :-).
Ville bara kommentera det här med återköp.
Inte för att jag vill försvara NK på någotvis, men tyvärr är det så det kommer att bli på ALLA ställen snart. Det är bankerna som bestämt att det ska vara så :-(. Står själv i butik och har nästan fått huvudet avkapat av arga kunder. Jag tycker att det är helt sjukt själv som kund, men jag FÅR inte sätta in pengarna på ett annat konto längre. Inte heller ge pengar kontant om det är köpt på kort. Anledningen är den stora pengatvätten....

Linruz sa...

Förstår din ilska....
I sådana sitationer får häxan surtant härja vilt.
Kram Lina

Signe 1 sa...

näeee fy vad surt och trist!!! förstår att du kokade, det skulle jag oxå ha gjort, tro mig!!
härligt att du hittade skor på ett annat ställe iaf!!:-)

stor kraam till dig!!

sofia

Ölandsvindar sa...

Din första kommentar idag från Anonym är säkert riktig men gör inte saken bättre. Bankerna styr våra liv!Alla ska få det besvärligare bara för att ett fåtal gangsters pysslar med penningtvätt.Istället för att använda resurserna för att hitta dem som fuskar gör man regler som gör livet besvärligare för alla.För övrigt tycker jag att NK har ett bra sortiment.
Kram
Kerstin

House number 15 sa...

Fy vad tråkigt!! DEt kan ju inte butikerna begära, det ska väl vara smidigt för kunden. Jag skulle inte handla där mer...

Kram C

Jenny sa...

Dumma NK, dumma banker men om det är som ovan säger så kanske det ändå är bra att det funkar sådär, men det förstår jag att du inte tyckte när du stod där såklart! Tur att du fick fina skor till slut iallafall! Kram

Anna/Rackarungar sa...

Man blir ju galen när man hör det där. Tyvärr har jag råkat ut för mindre proffsigt bemötande just på vackra NK. Regler är regler, men man kan alltid hantera kundärenden på olika sätt.
Skorna är hursomhelst underbara. MIN MAN har tre par, jag ska tipsa honom om att nästa par får bli till moi!
Kram Anna

Nanna sa...

Jag jobbar också i butik och har fått veta samma sak som den anonyma (varför är du anonym??) och måste tyvärr hålla med att det kommer bli så. Jag själv som kund tycker att det kommer bli för jävligt att det blir så och som säljare är det bra mycket mer trubbel. Förstår visserligen det här med pengatvätt osv men det är inte roligt när det är så här. Varken för butiken eller för kunden.

Stjärnor & Champagne sa...

Morr förstår dig. Skönt att du är nöjd nu blink blink/ Stor kram A

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ahhhhhrg morr.

Hoppas du har en fin helg vännen trots surnuckor på Nk;o)

Kram!
Mia

Anonym sa...

Jag blir alldeles arg inombords när jag läser ut de har gått tillväga i detta ärende! Vilket sätt. Morr...!

I vilken annan affär som helst skulle detta gå bra. Tack o hej NK för min del också!

Anonym sa...

"Varför är du anonym"?

Ja, kanske vill man inte ha ett google-konto eller en egen blogg.

Vad är problemet?