tisdag 26 oktober 2010

Det där underbara prinsess-slottet ni vet


Jorå så att... Här har ni det! Jag hade minsann samlat tomma toarullar ett bra tag för att pysslet skulle kunna genomföras. Men när vi skulle pyssla i söndags var det någon som börjar på M (inte Märta) som hade städat så noga så noga, så det fanns bara en rulle kvar!

"Det är bara jag som städar här!!!!" Fick vi till försvarstal...

Tre lyckades vi i alla fall få ihop med hjälp av lite avrullning av papper etc... Men EGENTLIGEN ska det ju vara 4 torn.
Selma har en bok som heter Pysselbok för prinsessor, som hon fått av den här goa tjejen, och det är därifrån idén kom. Limma lite hushållspapper på en mjölkkartong. Måla på toarullarna och på den inpapprade mjölkkartongen. Klipp hack på toarullarna kl 12 och kl 3 (ni fattar va?) och haka fast. Sen piffar ni och fixar bäst ni vill. Jag vet i alla fall en 5-årig tjej som är mycket nöjd med detta :)

Nu ska jag virka lite muddar, jag har hittat på en ny grej :) Ni ska få se.

Kraaaaaaaaaaaam Anna

7 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Väldans fint prinsess-slott ju :-D! Förstår att femåringen är nöjd :-D!

Spännande med ny muddgrej, ser jag fram emot att få se :-)!

Kram!

Linda sa...

Supertjusigt slott!

Blir lite sugen själv, men tror att det blir svårt att lura med mina superhjälte-fixerade pojkar på ett sånt projekt...

Ha det bra!

Graadskan sa...

Det blev ju fantastiskt! Förstår att dottern din är nöjd! :)

Den boken har Maja också. Har inte gjort just slottet, med väl en prinsessa och något mer...

Kram!

House number 15 sa...

Men det var allt ett fint slott, vad gör det att det är tre torn;)
Den boken skulle min S gilla, hon är inne in en prinsessperiod nu.

Kram C

Ru Hedefalk sa...

Vilket slott, där skulle man bo!
Kämpa på med muddarna, jag hejjar!

Kram kram

Ann sa...

Väldans fint! Haha, kom att tänka på häromveckan då jag hade städat lite i personalrummet på 27:an. I farten slängde jag två tomma pappersrullar av något slag som Mia hade sparat till Linnéas dagis. Om blickar kunde döda... :)

Hoppas skolan går bra Anna, stor kram / Ann

MOKKASIN sa...

Åh , så flott!
Jag älskar att pyssla med barnen,
trots att det nästan alltid är någon som spårar ur ;))
Du vet när man lägger ribban lite för högt. Typ: Jaha ungar, idag ska vi tillverka 75 tomtar och 30 julgranskulor. Nope, det är bättre med en gemensam sak, då är stämningen på topp hela tiden =)
Kram!