torsdag 21 oktober 2010

Ulliga pulsvärmare


Hejsan svejsan

Nu har jag riktigt frossat i ulligt och rosa och gulligt :) Jag har stickat OCH virkat ett par varma gosiga pulsvärmare. Jag har beställt lite pärlor och berlocker och såna här platta saker från Pärlgrossisten, det är kul att piffa till med liksom. Fraktfritt och snabb leverans var det också.

Jag fattar inte att mina rosor fortfarande blommar! Det är otroligt! De har blommat oavbrutet sedan midsommar. Så jag var bara tvungen att ta med en av dem också :)

Här har kylan slagit till på riktigt nu. Burrrrr! Vi hade minusgrader imorse, och temperaturen kröp nog aldrig upp mer än till ett par grader under dagen. Så nu plockar jag fram varma jackan imorgon och piffar med mina pulsvärmare. Slutfruset för min del.

Ha en skön torsdagskväll och imorgon är det bästa dagen på hela veckan!
Kram Anna

6 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Åh, vilka ljuvliga pulsvärmare :-)!! Superfina! Och verkligen välbehövligt nu när det börjar krypa neråt på termometern! Har faktiskt inte gjort ett enda par med pulsvärmare...men jag har funderat på det mer än en gång :D!

Kram!

Nilla sa...

Så söta pulsvärmare.
De verkar roliga att göra oxå, åsså kan man ju göra dem hur puttinuttiga som helst och det blir bara så rätt ändå. :)

Ha de bäst !!
Nilla

Cathrin sa...

Å så supersöta! Och varma också kan jag tänka. Kanske skulle jag våga mig på att prova något sådant. För oj, vad kallt det har blivit nu.

Trevlig helg
Kram
Cathrin

Anci sa...

De är rikigt fina ! Och så skönt nu när kylan kom.

Kram
Anci

Fräknis sa...

Hej Anna, verkligen fina pulsvärmare. Säljer du sånna? Vi är några tjejjer på jobbet som fryser arslet av oss varje dag (ursäkta språket men det är nästan sant) Men när det gäller virking så har jag verkligen tummen mitt i handen...jag skyller på att ajg är vänsterhänt!
Men hör gärna av dig om man kan få beställa ett par av dig...eller 4 om vi är fler som fryser.
Kram Malin

Fräknis sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.