onsdag 27 oktober 2010

Virka ribbade muddar

Halloj!

Det är inte ofta jag har tid att bara vara ledig en vardag, nu för tiden. Det är så himla mycket i skolan hela tiden. Men idag kände jag att det fanns tid. Så idag är vi bara lediga och har det skönt, jag o tjejerna.


Jag har bland annat hunnit virka lite mer på mina muddar.

Det var nämligen så att en kompis ville ha virkade pulsvärmare som såg ut som mina prinsessbakelser, i det garnet alltså. Jag provade lite, men det blev alldeles för stumt. Så fick jag idé, förstår ni, att det skulle vara som en mudd mera. Alltså ribbat liksom, för att få det mera stretchigt. Så jag googlade på virka mudd och hamnade här. Utgick ifrån detta braiga mönster och här har ni nu resultatet :)


Man virkar alltså fastmaskor fram och tillbaka, vänder med en luftmaska och virkar hela tiden i den yttre maskbågen (den inre maskbågen är den som är mot mig när jag virkar...) Förstår ni?
Jag la upp 36 lm och virkade 42 varv med fm i yttre maskbågarna. Sedan virkade jag ihop till en tub med smygmaskor.

Jag ska dekorera lite mer, men själva grunden är klar. What do you think Ruredo? ;D

Nu ska vi baka blåbärspaj :)

Kram Anna

6 kommentarer:

Nilla sa...

De ser ut att bli varma och gosiga.
Jättehärlig färg. :)

Ha de bäst !
Nilla

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jag fattar absolut ingenting av rappakaljan du beskriver men himla fina blev dom iaf:o)

Kraaam!

Linda sa...

Åh vad fint!

Jag har klurat på hur man virkar ribbat och inte kommit någon vart. Men nu vet jag.

Tack snälla :)

Ru Hedefalk sa...

Ljuvligt!!!
Fasiken vad du är duktig.
Ser fram emot slutresultatet.

Ikväll blir Ru Redos hemsida färdig....helt pirrig.
Superkram

Anci sa...

Men så snyggt !! Du vet inte hur lycklig du är som kan virka :)
Du gör ju massor av fina saker.

Kramar
Anci

design by mw sa...

Tack för tipset! Nu har jag testat den här virkningen på ett par handledsvärmare. Det blev jättebra och jag ska slippa frysa om fingrarna på jobbet. Mina blev dock inte lika snygga som dina, hade lite svårt att få dem jämna i kanterna.