söndag 14 mars 2010

Färdigmålat


Hej på er!

Hoppas att ni har en skön helg. Här hemma är det lite sjukstuga. Lilla S har fått vattkoppor och jag och maken är förkylda. Jag känner mig riktigt hängig. Och Lilla S har det också jobbigt... Trist att vi är sjuka när vädret är så ljuvligt ute, man skulle ju verkligen vilja utnyttja det.



I den blivande tvättstugan är det nu helt färdigmålat. Bara golvet kvar innan vi kan "flytta in". Det känns så fräscht! En enorm skillnad jämfört med hur det såg ut innan. Allt är vitt och ljust, utom pannrumsdörren, som blivit svart. Jag ska visa er före och efter bilder sen.

Jag kunde i alla fall inte låta bli att piffa till det lite *fniss* Så jag ställde dit en av köksstolarna tillsammans med de här ursöta tulpanerna, som jag fick av en kompis i veckan. Så får ni ju en liten glimt av ena väggen i alla fall. Och betonggolvet... :) Det är direktutgång från tvättstugan till verandan på baksidan, till vänster i bild. På den här väggen kommer det att stå två garderober. Jag hade tänkt få in alla våra handdukar där, så spar vi ganska många steg jämfört med idag.

Hoppas ni får en skön söndag! Och om nu någon är sugen på vattkoppor, så är det bara att höra av sig! :)

Kram Anna

11 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

Tack för erbjudandet om vattkoppor, men lilleman och jag håller just på att vaccinera oss. Har själv inte haft och har ingen vidare lust att testa simultant med att ta hand om en liten stackare. Hoppas ni tillfrisknar snart och kan gå ut och njuta av den ljuvliga solen. Kram Mimmi

Christina, Sweden sa...

Det blir säkert jättefint när du är färdig! Vad jag gillar med denna bild är den härliga gröna (min favoritfärg :-)) stolen, gammal, bekväm och väl använd.

Christina

Min Svägerska och Jag sa...

Vilka fina bilder, jag ser fram emot att se flera när allt är klart.
Krya på er, vattenkopper är avklarat här och väldigt nöjd med det. Men förkylningarna går runt runt runt hos oss 4. LÄngtar efter sol och lite värme nu.
Kram
Linda

Solfyllda segel sa...

Hej Anna!
Vattkoppor kan vara besvärligt någon dag i början men sen funkar det ok. Klarade av alla tre barnen förra våren och det är så skönt att det är gjort när det nu snurrar runt på dagis igen.
Krya på dig!
Snyggt stilleben du har fått till.
Kram Therése

Stjärnor & Champagne sa...

Näe vad trist med förkylning och vattenkoppor...Hoppas att ni kryar på er snabbt. Enda trösten med vattenkoppor är väl att man slipper att få det igen. Skall bli kul att se eran tvättstuga. Hihi du kunde inte låta bli att pynta lite.../ kramkram Anne

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka vackra bilder på tulpanerna och den gröna stolen:)

Usch, inte kul med vattkoppor o förkylning, hoppas ni kryar på er snart!

Ser fram emot att få se före och efter bilder från er tvättstuga sen!

Kraam Jenny

Hemmalycka sa...

Kommer att bli jättefint.
Krya på er!
Kram Åsa

Tess sa...

Usch, stackars er som har sjukdomar hemma. Men jag är övertygad om att det kommer bli superfint i tvättstugan! Fina bilder på tulpanerna och stolen.
Krya på er nu.
Kram Therese

Lotta sa...

Hej!
Låter trisst, hoppas att ni kryar på er snart!
Vad härligt att få det nymålat i tvättstugan
Kram Lotta

Designe sa...

Åh va läckert! Så himla fin grönfärg och fräscht med tulpanerna till! Kram :)

Nilla Q sa...

Nä, vi har haft våra! Men det är snällt att du vill dela med dig!;) Min granne blev väldigt besviken när hon fick reda på det försent att få från oss, dvs när Julia inte längre var smittsam!

Fina bilder!

Kram Pernilla