tisdag 9 mars 2010

Två anledningar till att längta efter...


...vårvärme!!

Två YTTERLIGARE anledningar alltså. Jag vill börja använda min nyinköpta vårjacka från H&M, tillsammans med min älsklingsväska från Ceannis nämligen!

Okej, jackan då.
Den hade en kompis till mig köpt i höstas, jag älskade den redan då, men jag hade bara råd att köpa en jacka, och det fick bli en varmare variant. Men nu har jag äntligen den här snyggingen i min ägo *fniss*
Kolla detaljerna: kragen, det söta lilla skärpet i midjan, den snygga klockningen...

Och så väskan.
Mmm, den här väskan är sååå mycket JAG. Ceannis har så snygga väskor, det här är min tredje, om man räknar min necessär... Den här modellen kallas Poucher. Både tyget och modellen tycker jag är ursnygga!

Ja, så nu måste det bli minst tio-femton grader varmare lite snabbt.

Idag har jag varit på Stockholms Stadsmuseum och lekt med tjejerna. Himla roligt ställe! De hade en låtsaskiosk med en låtsasbankomat bredvid, så man kunde ta ut låtsaspengar och handla en massa godsaker i kiosken. Gissa om det var två damer som var i sitt esse medan de sålde korvar och glassar så det ångade...

På väg hem, på torget vid Slussen köpte jag en bukett rosa och vita ranunkler, gissa om JAG var i mitt esse där bland alla vårblommorna...

Kram till er!
Anna

16 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vilken snygg jacka!! Vill oxå ha:)

Ceannisväskan är så härlig, jag har en likadan! Den hänger i hallen o väntar på varmare tider:)

Ha en trevlig kväll!

Kraam Jenny

IKT i min vardag sa...

Supersnygg jacka! Har själv ingen aning vad det kommer bli för vårjacka i år. Hade gärna valt en Odd Molly, men det lutar åt något billigare, mycket billigare...

Väskan är skitsnygg till jackan!

Kram Linda

Solfyllda segel sa...

Hej vännen!
Vilken snygg jacka! Jag förstår att du längtar tills du kan ta på den. Och väskan passar ju jättebra till.

Det låter som att du har haft en toppendag. Vilken rolig idé med låtsasaffär med tillhörande bankomat.

Kram Therése

Lotta sa...

Hej Anna!
Jätte fin jacka, passar fint till din väska i vår Härligt!
Kram Lotta

Sara sa...

Hej hej!
Åh vilken fin jacka!
Nu får vi hoppas att vädret blir lite varmare så man kan ha såna fina kläder på sig =)

Kram från mig

Signe 1 sa...

Kanonfin jacka OCH väska, passar ju utmärkt tillsammans nu på våren (eller ja, när den nu kommer, hihi)

KRAM Sofia

Linruz sa...

Förstår att du är nöjd med både jacka och väska!
De var ursnygga båda två!
Tänk vad skönt när man bara kan dra på sig en tunn sådan...
Kram kram Lina

Anci sa...

Åh, vad fina vårkläder/väska du har ! Jag vill också hitta något snyggt att välkomna våren med :)

Härligt att ni alla fick vara i ert esse.

Ja, hoppas att vi ses snart.

Kram
Anci

Tess sa...

Verkligen jättefin jacka. Förstår att du längtar efter våren! Och väskan är kanonfin också. Tror jag såg en liknande på våran lilla butik här i Mariefred i går. Halva priset med necessär till....undra varför jag inte slog till???
Kram Therese

Syster Yster sa...

Hej!, ja visst är jackan fin. Jag har köpt en likadan fast i mörkgrå. Längtar så tills jag får använda den.

Gilla Yoga sa...

Jag vet precis hur du känner! Jag har köpt en urhärlig röd vårkappa som jag vill plocka fram. Men din väska... var nog något av det finaste jag sett! Ska genast googla ut och kolla om jag kan hitta en jag också.

Jag saknar dig tjejen, och längtar tills vi ses nästa gång!
Kram Linda

Stjärnor & Champagne sa...

Jackan är ursnygg.....Gillar detaljerna. Låter som att ni hade en jättekul dag på Stockholms Museum. Kan se mig tjejerna i aktion.

Kramkram Anne

Livet i träsket sa...

Ja, våren känns verkligen långt borta när det snöar lapphandskar här.
Kram
Kristina

Tin sa...

Vad fin du kommer vara i din nya jacka!
Jag måste också ha en till våren, kanske får ta en tur till HM.... ;D
Kram Tin

Fröken Fräken sa...

Jag har också en underbar vårjacka som har hängt alldeles för länge i garderoben.. har man nytt så vill man ju använda det nu!! Men duffeln får nog användas ett bra tag till...

... sa...

...hej!

Är ofta inne hos dig å kollar runt. Härliga bilder du tar!
Nu har jag lagt in dig på min lilla sida.

Soliga hälsningar från Elis.