onsdag 24 mars 2010

Vet ni hur hundar bajsar?



Det är mycket snopp, snippa, rumpa här hemma hela tiden.Alltid någon som är i en sån fas... så att säga.
Min 4-åringa Lilla S berättade intressanta saker för mig här om dagen:

-Mamma, alla har rumpor! Hundar också. Fast de har inte som vi. Jag vet hur hundar bajsar. Vill du veta?
-Ja, gärna.
-De har liksom ett hål!
-Men det har ju du också...
-Nej, jag har ett streck.
-Men hur bajsar du då?
-Med strecket.

Hahaha! Är hon inte bra klurig min dotter?

Ha en ljuvlig dag, mina sköna bönor.

Kram Anna

14 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Underbart, brås barnen på sin far (min bror) så kommer det att hålla i sig länge länge :)))
Kramiz

Fånga dagen sa...

HA ha ha
De är underbara de små liven, känner igen den där åldern mycket väl, skrev själv något sånt i mitt inlägg idag, :)
Ha en fin dag
Kram Lena

Gilla Yoga sa...

Fniss, de är så sköna med alla sina kommentarer. Och de är bra på att argumentera för sin sak, det finns liksom inga andra möjligheter än att de har rätt =)

Kram Linda

a piece of happiness sa...

Tittade in här en stund och ser att du är superduktig med virknålen. Jättefina saker.

Sedan tycker jackan från HM är skitsnygg

Den där Marie sa...

Visst är de härliga, barnen!!! Här hemma får vi också höra en massa klur- och finurligheter :)
Ha en bra dag!
Kram ♥

Jessica sa...

Hej vännen!
Ja tänk vad mycket man får lära av barnen :)

Vilken gin tvättstuga du visade, känns som en utopi med tanke på hur min ser ut nu...

Gullig häst du virkat!


Kram Jessica

Sara sa...

Hihi vilken tok-fia hon är =)
Barn är så härliga med sina spontana kommentarer och tankar.
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram sara

Hanna sa...

go tjej.
kram
hanna

Cathrin sa...

Så där har vi det också hemma just nu. Tänk att det kan vara så spännande, en aldrig sinande källa till fasination för en snart fyraåring... Din virkade häst är så söt! Gjorde misstaget att visa ovannämnda dotter bilden. Hon beställde en svart med omgående leverans. Skyllde på att jag inte har svart garn. Fast jag är rätt sugen på att prova, såg att du länkade till mönstret tidigare. Om det blir en regning sommar så kanske...

Ha en fin kväll!
Cathrin

Solfyllda segel sa...

Vilken underbar förklaring.
Barn är ljuvliga när de filosoferar.
Kram Therése

Den där Marie sa...

Du har en award att hämta hos mig :)

Ölandsvindar sa...

Jojo! Vi minns fortfarande pappa M:s kiss- och bajsperiod. Den var både lång och intensiv! Det fanns ingenting som var så roligt som kiss, bajs, potta och allt som därtill hör.
Kram från oss
Moster

Signe 1 sa...

Ja kids är bra sköna ibland!!:-) Dessa faser är rätt kul att gå igenom, på gott o ont ibland, fniss..

Kramis Sofia

Huset utanför stan sa...

Härlig kommentar! Gillar dina inlägg! Du gör mig alltid så glad! Har en award till dig hos mig! Kram