söndag 28 mars 2010

Virkat till mobilen



Hejsan svejsan!

Ett nytt virkalster har precis tagit form. Ett mobil-fodral. Väldigt snabbvirkat, jag virkade det på en kväll faktiskt. Det är en variant av mormorsruta kan man säga. Här har jag tryckt upp mobilen litegrann, den får plats helt och hållet i fodralet. Mönstret hittade jag på garnstudios hemsida. Det är det första av fyra jag tänkte virka för ett särskilt ändamål, som jag inte kan avslöja än. Det finns risk att de som ska få dem läser bloggen... :)

Jag har ett annat häääärligt virkprojekt på gång, åh, jag är eld och lågor! Ska köpa garn imorgon, när garnaffären är öppen igen. Jag är hos min mamma och pappa för tillfället, så jag hoppas att de säljer Drops garner i garnaffären i Östersund... Jag ska visa er snart vad det är. Det är ett ganska stort projekt, som kommer att ta tid. Många hemlisar nu, hihi!



Ha en skön söndag!

Kramar Anna

9 kommentarer:

Anci sa...

Hej !
Jag blir nyfiken !
Vad ska du göra egentligen ?? Virkat mobilfodral ?! Det är något nytt för mig. Fint är det i alla fall !!

Ha det superbra

Kram
Anci

Linruz sa...

Guuud så gulligt!!
Skulle jag med kunna tänka mig.
Måste nog kolla in sidan.
Tack för tipset.
Kram Lina

Gilla Yoga sa...

Vad fint det blev! Jag har varit inne på att göra samma sak till vår kamera. Kanske kan jag snart få ändan ur vagnen och göra det =)

Kram Linda

Jenny sa...

Hej Vännen!
Du har verkligen blivit värsta virkmästarinnan!! Vilket coolt mobilfodral du gjort!

Är väldigt nyfiken på vad det är för nått du ska virka härnäst;)

Ha en sköön påskvecka!

Kraam Jenny

Limetwig sa...

Så sött! Kul med överraskningar!
Har själv inte riktigt fått koll på blommarna men det är kul att virka så en dag så... Ha en bra vecka! Åse

Hemmalycka sa...

Va har ni redan åkt till norr?
Va har du hemlisar?
Kram

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej Anna!
vad coolt med ett virkat fodral, jag gillar verkligen när det krockar lite mellan supertekniska prylar och lite hantverk så där :-)

Hoppas ni har det toppen i fina Östersund (och att garnaffärerna är välsorterade nu när Anna har drabbats av virkblixten igen!)
Stor kram
Susanne

Stjärnor & Champagne sa...

Hahaha vilken dialog, fick mig ett gott skratt. Haha vilken fantasi du har, till mobilen. Ser lite Odd Molly likt, jättefint....
Kramkram Anne

Fånga dagen sa...

Se där ja en ny variant av mobilskydd, häftigt.
Ska bli kul att se ditt projekt, blir ju nyfiken vet du.
Ha nu en skön måndag
Kram lena