tisdag 23 mars 2010

The horse

Ja, som sagt, the one and only horse är nu färdigvirkad!
Den togs snabbt omhand av Lilla S. Jag hann inte ens fota innan manen var alldeles tufsig... Men ni får ha lite överseende med det :) Sadel ville den lilla damen inte ha till, även om jag hade tycket att det vore lite kul, hrm...

Vaddå, har ni aldrig sett en rosa morot förut..? ;)

Ååå, vad det är kul att virka! Nu fick jag lite mersmak på djur och sånt också. Så nu letar jag efter ett bra mönster på en stor docka. Vore kul att virka med tillhörande kläder (man undrar ju vem som är mest entusiastisk va? Jag eller barnen...). Någon som har tips på mönster?

Ha en skön kväll, mina vänner!

Kram Anna

12 kommentarer:

Christina sa...

vilken litenm raring, passar säkert till en eller annan hästtokig äldre person också :-)
Själv manipulerar jag mina foton istället, nåt kul måste man ju ha en ruggig dag om denna.

Christina

Hemmalycka sa...

Ursöt, förstår att barnen blir glada över dina konstverk. Jag är stolt Svägis.
Kram Svägis

Linruz sa...

Men guuud vad du är duktig.
Fniss förstår at du tycker det är lika roligt.
Kram Lina

Mia sa...

Vilken söt liten häst, vad duktig du är. Önskar att jag också kunde virka. :)

Kram Mia

Solfyllda segel sa...

Sötaste Anna, vilken bedårande häst.
Nu gjorde du mig rejält sugen på att komma igång jag med, har legat av mig ett tag då tid och ork inte har funnits men med denna gulliga häst kan jag inte låta bli att sätta igång.
Hittade i tidningen ett mönster på "Döden" - är man killmamma så är man. Har dock även en dotter så lite små söta saker får det nog bli också.
Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Therése

Anci sa...

Urgullig häst ! När du pratar om dockor har jag ett minne av att min mamma virkade en till mig. Den var jättesöt ! Hon var som du en mästare på virkning :)

Kram
Anci

Huset utanför stan sa...

Å så söt! Vad duktig du är! Jag förstår dig precis! Man fastnar så lätt! Jag är också beroende men sitter utan garn till nästa projekt just nu och det är sååå frustrerande!

Sköt om dig! Kram

Katarina sa...

Men vad duktig du är!!!! Jag vill också! Man kanske ska skaffa sig en ny hobby. Men jag har inte virkat sen i skolan då man skulle göra en duk... Jag är många 30+ idag..

Gilla Yoga sa...

Gnägg, vilken liten sötnos!
Ja, det är så lätt att fastna, och det är ju så otroligt roligt att virka. Jag håller på med en sådan där väska jag gjorde till Sara, en beställning.
Sedan ska jag virka en robot-familj i present till en annan liten goding.

Puss å kram!

Den där Marie sa...

Vilken söt häst!!! Det är inte klokt vad du är duktig! Önskar jag också kunde virka...
Kram ♥

Signe 1 sa...

Tack för alltid söta kommentarer vännen!! Jag älskar dina virkade alster vännen och min son (10 år) likaså!! Fortsätt i samma anda, please!!:-) Stor kram Sofia

Joanna B. sa...

ta en titt på raverly.com man måste vara medlem där men det är gratis och värt det. dom har hur mycket mönster som helst, både gratis och betal. själv har jag hittat det mesta jag virkat där. håll till godo