fredag 26 november 2010

Adventsfredag...


Hej härliga fredag!

Har ni plockat fram adventspyntet? Jag har ju i och för sig sett på andra bloggar att många har gjort det nu under veckan. Det är svårt att hålla sig. Särskilt när snön vräker ner och man får julkänslor på allvar. Det är så härligt!

För mig är fredagen före första advent den dagen då stjärnor och ljusstakar åker fram. Den traditionen har jag tagit med mig från min mamma. Det är den mysigaste kvällen på hela året! Kanske till och med mysigare än själva julafton. Det doftar glögg, vi lyssnar på julmusik, tänder ljus och myser. Normalt sett brukar inte pappan snickra denna afton, men i år är det så :)


Igår köpte jag årets första vita hyacinter (alltså, de ska bli det...). Jag virkade ihop ett fodral till en konservburk och stoppade en av hyacinerna i den :) Lite juligt blev det med röda korsstygn också.

Hoppas att ni har en mysig fredagskväll!

Kram Anna

9 kommentarer:

Linda sa...

Vilken vintrig, mysig hyacintkruka.

Ha en trevlig adventshelg!

Svarta tassar i vit soffa sa...

Japp... adventsmyntet är framme :)
Vilken fin kruka du virkat ihop.
Önskar dig en trevlig helg och första advent!
/Jenny

Ewa`s Galleri sa...

Fin hyacintkruka,har också inhandlat massor av vita hyacinter idag,får fixa till dem imorgon,Idag har det spelats julmusik och adventspysslats
Ha en skön helg

Huset utanför stan sa...

Å så fint! Tänk vad mycket man kan göra av virkning;-) Det blev nästan lite snölikt med det där ulliga garnet;-)

Hoppas ni får en härlig första advent! Kram

Graadskan sa...

Så fin kruka! Jag blir alltid så grymt inspirerad av att virka när jag besöker din blogg, fast just nu håller jag på att avsluta ett stickprojekt. Men SEDAN ska jag virka!
Väldigt gulligt med korsstygnen!

Kram Camilla

Tina sa...

Så gulligt med den virkade krukan, vita hyacinter är så fina.
Trevlig första advent
kram Tina

Anci sa...

Hej !
Ja, nu är det dags för hyacinter och adventsfirande.

Kram till dig

Anci

red ticking sa...

do you sell these???? they are the most charming lovelies.... please let me know... thank you xx

nbde2020 sa...

replica uhren


rolex replica
replica watches
fake rolex
replica uhren


rolex replica
replica watches
fake rolex
replica uhren


rolex replica