söndag 21 november 2010

Renovering

Hej på er!

Här regnar det och är grått ute. Jag pratade med mamma o pappa, i de Jämtländska fjällen, där var det snö, 10 grader kallt och sol! Låter inte helt fel...

Här hemma är det tillbaka till gamla vanor igen. Dvs maken renoverar och jag tar hand om resten... :) Alltså det är en bra uppdelning, så blir det nånting gjort. Lite trist bara, särskilt när barnen håller på att slå ihjäl varann... Men desto roligare när hallen är klar sen :) Positivt tänkande, vet ni.

Här får ni se lite bilder av dagsläget i hallen.

Vi ska sätta upp panelskivor sedan och måla vitt. Jag vet att många tycker att det är synd att vi tar bort tegelväggen, men vi är så j--la trötta på den! Nu ryker den.



Här ska vi ha tapet på lilla väggen. Det är väggen mitt fram när man kommer in i hallen. Dörren går till tvättstugan och gästrummet. Jag tänker mig nåt rutigt eller nåt i den stilen. Lite bibliotekskänsla, ombonat, som ändå passar till vitmålad panel. Nåt sånt här kanske...

Tapeter från Ralph Lauren

Hoppas ni har en skön söndag!

Kraaam Anna

5 kommentarer:

sussi sa...

Vad fint ni får det. Ja här i orsa har vi fullt med snö jätte mysigt.

kungen o majkis sa...

Visst är det roligt att få lite nytt i hemmet! Mindre roligt är det dock med all röra som blir runtomkring :-D! Vi har för tillfället hela vårt sovrum i vardagsrummet....alltså två rum mindre att fördela den vanliga röran på ;)! Ska bli kul att se hur ni får det sen :)!

House number 15 sa...

Haha...den arbetsfördelningen känner jag igen...hmm...

Finfint kommer ni få i hallen och jag gillar tapeten med världskartan på.
Dörren var ett snyggt val;)

Kram C

Maritta sa...

Ja här i Jämtland har vi vintervitt och vackert just nu=) Hoppas ni snart också får lite snö. Det är riktigt mysigt att få närma sig advent när det är snö ute.
Det kommer bli jättefint i hallen, tapeten med världskartan på var häftig!

Lit de Parade sa...

Den där karttapeten från R Lauren är ju helt fantastisk:-)


M @ Lit de Parade