onsdag 24 november 2010


God afton, mina sköna bönor!

Lite juldetaljer smyger sig in så smått i den engelska villan. En liten slinga på spegeln. Och en underbar rosa julstjärna, som jag inte kunde motstå. Jag har aldrig sett en sån färg tidigare! Så i år kanske julen ska bli rosa då...


 Nä, jag tror inte det :) För mig är julen röd och vit. Punkt slut.



Soffan kändes inbjudande idag när jag satt hemma och tryckte in farmakologi i huvudet inför tenta på måndag *Gäsp* Men jag höll mig borta från den... Utom en liten stund när jag var tvungen att virka lite samtidigt som jag tittade på Malou :) Man måste ju unna sig lite...

Här har vintern kommit på allvar nu, snöstorm hela dagen idag - I like!!!

Jag och bloggen firar 2 år tillsammans! Otroligt :) Och snart har min besöksräknare passerat 100.000 besökare!! Va?! Ännu mer otroligt! Tuuuusen tack för att ni fortsätter att komma tillbaka hit, det är så kul! Jag ska snart utlysa en adventstävling för att fira, håll utkik!

Kram Anna

6 kommentarer:

Linda sa...

De rosa julstjärnorna är helt underbara. En granne hade ett stort fat med minivarianter av dessa - hur snyggt som helst.

Här hemma är julen faktiskt ganska rosa, och vit och brun.

Rött är jättefint, men bara hemma hos andra.

kungen o majkis sa...

Åh grattis till de två åren och 100000 besökare. Jag tycker att de rosa julstjärnorna är väldans fina. Jag ska ha såna i tvrummet...men i köket får de vara klassiskt röda :-)!

Ha det gott :)!

Tidsmästarinnan sa...

hohoj och goafton Anna!
nej, det var en fin rosa färg, jag tycker det brukar vara lite mer åt det gul-rosa hållet? Den där var snygg!
Mmmmm... adventstid :)
GRATTIS till OSS alla besökare som är här inne och kikar och njuter!
kram kram
Susanne

Nilla sa...

Häftigt med så många besök på bloggen. Grattis !!

Själv kämpar jag på mot 1000strecket. :)
Men nån stans ska man börja.

Ha de bäst !!
Nilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Grattis till 2 år med Engelska Villan, en av de första bloggarna jag hittade o fortfarande en favorit:)

Oj, snart 100 000 besökare, vad kul!!! Är gärna med o tävlar sen!

Kraaam Jenny

Unknown sa...

Hej Anna! Vad roligt att du hittade till mig:) Vad fint ni har det i ert hus! Har tittat runt lite och fick genast massor av inspiration:)

Nej, jag har inte läst boken Kärlek het som chili, men däremot sett filmen. Den var underbar! Har för mig att boken ska vara ännu bättre enligt många. Men så brukar det ju vara!

Ha det gott,
Charlotta