onsdag 17 november 2010

Sötaste julstrumpan?

Bild ur Allt i hemmet Julspecial 2010

Är det fler än jag som reagerat på Allt i hemmets senaste julpysseltips? Att sy en julstrumpa av kaninpäls! Alltså, det ser ju helt makabert ut - som att man skulle ha dödat en kanin, tvättat ur den och sen använt den direkt som julstrumpa! Där drar i alla fall jag gränsen för vad jag kallar julpyssel.

Bild ur Allt i hemmet Julspecial 2010

Nu var det väl inte direkt så de tyckte man skulle göra (eller?). Man skulle väl sy några stygn och sådär. Men intrycket jag får av bilden är ändå inte positivt!
Vad tycker ni?

Djurrättsaktivisten Anna...

11 kommentarer:

Rebeccas.se sa...

Jag håller helt med, reagerade också på det häromdagen när jag läste tidningen!

Anci sa...

Hej !
Jag håller med dig ! Den julstrumpan vill jag INTE ha.

Kram
Anci

Monica sa...

Nämen va obehagligt!
Visst är det mysigt med fåskinnspäls eller renhudar att sitta på, men en kaninhud skulle jag inte tråckla ihop till en julstrumpa! :(

Jenny sa...

Hej Anna!
Håller med dig, det känns inte OK med en julstrumpa gjord av en kanin..usch, lite makabert!

Kraam Jenny

Huset utanför stan sa...

Stackars lilla Siri som ska få den där julstrumpan... Makabert var verkligen rätt ord;-)

Kram och sköt om dig!

Linda sa...

Nä, den var inte trevlig. Jag vill inte ha kaninpäls, någonstans. Men det kanske är "inne" i år, det såldes kaninskinn på Syfestivalen.

Svarta tassar i vit soffa sa...

Håller helt med er andra! Vidrigt och makabert.
Kram
Jenny

Graadskan sa...

Håller helt med dig! Usch och FY!!

Kram Camilla

Villa Ekström sa...

och kolla...öronen sitter kvar därnere....fyyyy, mina barn skulle gråta om de fick den där strumpan!!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Huff, nei- det var IKKE en søt julestrømpe. *grøss*

h. sa...

Verkligen inte ok!