söndag 27 juni 2010

Den virkade koftan...


Jag börjar känna att virksuget är på väg tillbaka till mig. Äntligen! Jag har längtat efter det! Så nu har jag färdigställt koftan, som nästan varit klar hur länge som helst nu.

Jag sydde tre kors upptill på bakstycket, inspiration från Johanna...

Det blev ett skärp i midjan. Men det går ju att variera. T.ex. ett svart sidenband istället...

Jag har sonderat virkterrängen på nätet, och hittat ett gulligt gratismönster på en trasdocka på Järbo Garns hemsida. Kanske ska beställa lite garn hit till stugan då... :)

Ha det gott!
Kramar Anna

8 kommentarer:

Signe 1 sa...

Är sååå impad av dina virkkunskaper, tänk om man hade den förmågan;-)!!

Ha det bäst i solen!

Kram Sofia

Nilla sa...

Såg ut att vara en härlig kofta.
Jag är svag i den grönfärgen.

Ha de bäst !!
Nilla

Fru R. sa...

Vad duktig du är på att virka! Önskar att jag också kunde...

Jenny sa...

Heej Vännen!
Åh vad fin!! O sån snygg grön färg oxå! Du är himlans duktig på att virka du:)

Kraam Jenny

Gilla Yoga sa...

Vad roligt!!!

Jag har börjat på min och längtar tills jag kommer så långt som du. Ska nog virka lite ikväll.

Jag hittade ett jättegulligt mönster på en hund just hos Järbo. Den virkade jag förra veckan till Gideon, blev hur söt som helst!

Love you!

Anci sa...

En sådan jättefin kofta !! Vad duktig du är ! Den talangen har inte jag. Jag får nog köpa en kofta istället :)

Ha det jättebra !

Kram
Anci

Huset utanför stan sa...

Oj, så fin! Känner igen det där med att vara nästan klar. Men å så underbart att vara helt klar! Jag har också varit lite virkmätt ett tag men när jag ser din fina KLARA kofta tror jag att jag fick tillbaka lite sug! Har ett nästan klart bakstycke till en kudde som jag nog ska ta tag i ikväll sedan blir det bokstäver igen;-) Kram

Hanna sa...

Jätte fin.
Kram
Hanna