lördag 26 juni 2010


Vi klär midsommarstången framför lill-stugan...

Midsommarafton på västkusten! Det finns inget bättre. Vissa dräller omkring på Smögen, andra stannar hemma och tar det en aning lugnare... ;)
I år gjorde vi en egen mini-stång, för första gången. Vi använde kaprifolslingor att binda med, passar bra eftersom kaprifolen är Bohusläns landskapsblomma och växer som attan här nere. Sly finns i mängder på tomten, så det använde vi till allt det gröna. Tjejerna och mormor plockade blommor till kransar. Jättehärligt!
Tyvärr blev det inga bra bilder på stången, så ni får tänka er hur den blev :)

Idag har vi solat och bränt oss i ansiktet... Hmm... Inte så bra. Men underbart att få känna värmen! Prognosen ser strålande ut för kommande dagar, så det hoppas vi på nu.

Återkommer snart igen. Min virkade kofta är klar också, så den ska ni snart få se :)


Måste bara visa er vår mås-mor, som ligger på vårt tak och ruvar. Stackarn, hon hade säkert valt ut ett "öde" hus med stor omsorg, och så hamnar hon mitt i smeten plötsligt! (om ni klickar upp bilden kanske ni kan se de blå-vitrandiga gardinerna, som jag sytt till toafönstret, som syns på bilden, *hihi*)

Sommarkramar Anna

5 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken mysig midsommar ni haft på Västkusten!

Ert badrum blir ju såå läckert!!

Kraam Jenny

Millas hem sa...

Så rart med måsen!
Ja jag kan tänka mig att midsommarstången blev vacker, inga problem alls!=)

Hoppas att det känns bättre i nyllet idag! Ajaj, inte bra alls att bränna sig!

Kram Camilla

Ölandsvindar sa...

När vi klädde stången vid hembygdföreningens stuga önskade vi att den hade varit så där lagom stor. Tyvärr var den flera meter större och det kändes i ryggen.
Kram från oss
Moster

Nina sa...

Å vad jag önskar att jag vore där ute också... Istället är jag inlåst på rum 7 på barnavdelningen med min lille älskling. Han är sämre igen, och jag börjar känna mig lite orolig :-( Men han syresätter sig bra nu i alla fall. Hoppas vi ses SNART!

Nilla Q sa...

Midsommar på västkusten - låter helt underbart! Och visst är det härligt att det är sol, även om det så klart inte är så skönt att bränna sig...

Så kul att du gillade min header! Själv är jag ju så ombytlig och redan inne på att göra en ny..! Men vad vill du ha tips om? hjälper gärna till om jag kan!

ha det bra!

kram Pernilla