fredag 27 augusti 2010

Idag är vi hemma


Hej hopp!

Sköööönt med fredag, eller hur?

Jag är hemma med barnen, som är förkylda. Igår var Selma riktigt dålig, feber och hosta. Det blev sämre och sämre med hennes andning också, så till slut åkte vi till akuten med henne. Där fick hon andas in medicin som vidgade luftrören och det blev direkt mycket bättre! Så det var den gamla förkylningsastman, som hon hade när hon var riktigt liten vid något enstaka tillfälle, som spökade. Idag är hon mycket, mycket bättre. Så skönt!! Så idag leks det affär här hemma och mamma får vara kund :) (ni ser väl kassaapparaten och varukorgen på bordet..?).


Vasen kostar nog inte mer än en femma på Ikea

Jag plockade in de absolut sista rosorna för i år, från våran rabatt på baksidan igår. Snyft! Jag tycker inte om att hösten är på väg. Jag är ingen höst-diggare, om jag säger så. Jag vill ha minst två månader sommar till! Sen kan vi ha en liten snabb höst och vinter och så vår igen :) Tur att vi har en liten resa att se fram emot i februari... ;)

 
På måndag börjar jag mitt nya skol-liv :) Det ska bli hur spännande som helst!

Hoppas att ni får en underbar helg!

Kram Anna

9 kommentarer:

Millas hem sa...

Trist att hon är sjuk stackarn.
Ni verkar trots det haft en mysig förmiddag! =))

Min Ellen är inte heller på topp och jag var nyss på apoteket och laddade förrådet när det gäller Alvedon och nässpray.

Kram till dig

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ja visst är det segt när hösten och dess förkylningar slår till. Maken har varit däckad i veckan och nu båda tjejerna hosta och snoret rinner och själv känner jag en smått stickande känsla i halsen....ahhhhh
Man är ju inte så sugen på att sjukskriva sig eller vabba efter bara två veckor på jobbet:o(

Vår stora tjej hade också förkylningsastma när hon var liten men vi har faktiskt kvar nebunett inhalatorn och aeromir & pulmicort så ibland när hon är på väg att bli förkyld och börjar hosta så har vi gett henne det och då brukar vi slippa att det blir värre. Sprang ner precis nu och gav den till henne när hon skulle sova för den där ihåliga hostan känner man igen...fy

Hoppas ni får en mysig helg ändå!Och lycka till på måndag, spännande!

Kramar!
Mia

Sara sa...

Hej hej!
Stackars lillan, tur att hon är bättre nu ;)
Jag har oxå plockat in det sista från balkongen, fast jag har en klätterros som fortfarande är så himla vacker, men det är lite orange i färgen så den är ju lite höstig...
Hoppas att du får en trevlig helg!
många kramar ifrån lilla mig

Ru Hedefalk sa...

Lilla skruttfia då, skönt att hon är bättre!
Jag vill så gärna beställa en liten prinsessbakelse av dig, har du tid?

Kram Rusan

Ölandsvindar sa...

Trist med sjuka barn. Hoppas inte farfar fick med sig bacillerna på resan. Spännande med skolan. Lycka till!
Kram
Moster

Gilla Yoga sa...

Usch, det är jobbigt med förkylningsastma. Både Gideon och Humla har haft/har det. Tur att det blir bättre med åren hela tiden.

Kul med pluggeriet! Jag längtar också till måndag, fast lite nervös är jag allt ;-)

Love you!!!

Anci sa...

Hej !
Tråkigt att S är dålig och skönt att hon är bättre.

Lycka till med skolan.

Kram
Anci

Hanna sa...

det var så länge sedan jag tittade in här, men idag tog jag mig tid att titta in på lite bloggar.
Stackars de små sjuklingarna, skönt att det är bättre.
Kram
Hanna

himlaverket sa...

Hallå där....vilken fin blogg man bara halkade in på plötsligt. Ses igen!