torsdag 12 augusti 2010

Vimplar


Hej på er!

Hoppas ni har det bra. Jag är ju ledig med tjejerna, och vi har det skönt. Vädret är härligt, 24 grader och sol. Lika igår :) Just nu ligger den lilla o vilar o den stora leker med sina dockor i den nya "Åke-vaggan" ... Mamma får en stund för sig själv vid datorn :)


Jag har för första gången provat att sy lite vimplar. Av tygbitar som jag har hemma. Jag har inte gjort den så avancerad. Bara sick-sacksöm runt kanterna. Först klippte jag bitarna dubbelt, så att de sitter ihop upptill.


Måste prova att hänga dem på lite olika ställen...
Ser ni lilla spisen förresten? Igår köpte jag konsoler och hyllplan, som ska sättas upp ovanför den. Där ska det kunna stå lite små muggar, stekpannor, trätårtor och sånt. Hyllan måste bara målas först. Sen ska jag visa er...


Jag virkade en lång snodd av luftmaskor till själva snöret. Jag tror att den ska få hänga inne i tjejernas rum, men jag vet inte riktigt var än.

Haha, under den här tiden som jag bloggat har den lilla börjat skrika däruppe att hon inte alls vill sova. Den stora har fått ett par utbrott för att dockklänningarna inte sitter bra och lugnet har förvandlats till ett smärre kaos... Hej å hå, bara att resa på sig.

Kram Anna

10 kommentarer:

Brunkullan sa...

Vad fint det blev, flaggspelet:)

Jag är hemma och är sjuk. Har varit hela veckan. Imorgon ska jag jobba, och tänkte att dammsuga nedervåningen klarar jag nog.
Nu sitter jag här med skrällhosta och är helt slut...Men jag har ett stilla sittande jobb, så det ska nog funka att jobba imorgon ändå:)

Kram Susanne

Anci sa...

Hej !
Har ni haft en skön sommar ? Jag tror nog det efter att ha läst dina inlägg :)
Dina vimplar är jättefina !

Ha det så bra

Kram
Anci

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ja oj vad fint det är:o)
ska minsann visa mitt fina nån dag också:o)

Vilket datum ska du se showen..? Vi och goda vänner har biljetter till 21 nov....tänk om jag kunde få springa på dig där;O)

På måndag börjar jag, så idag har jag shoppat loss REJÄLT på klädfronten.. Hur kul som helst.

kram kram
M

Nilla Q sa...

Så fint! Du är så pysslig!

Maila mig om headern, skicka gärna med bilder om du vill ha det!

kram pernilla

kungen o majkis sa...

Jättesnyggt flaggspel! Kanske, kanske att även jag skulle kunna klara av något sånt :-D!? Nu blev jag iallafall riktigt sugen på att försöka ;)!

Tess sa...

Haha, ingen rast ingen ro.:)
Jättefina vimplar i allafall :)
Kram

Nilla sa...

Fina vimplar.
Jag har oxå funderat på att sy några men det har inte kommit längre än till fundera-stadiet än.

Ha en trevlig helg !!
Nilla

Gilla Yoga sa...

Vad gulligt, bra idé att virka en luftmaskekedja. Jag funderar på att göra något liknande med virkade blommor och pärlor. Du vet, jag och symaskinen är inte bästa vänner precis...

Kram!!!!!!!!!!!!

Boviksmarinan sa...

Hej Anna!!
Jag har länge tänkt sy vimplar men inte kommit så långt. Köpt Maileg i somras men vill sy egna men jag blir aldrig riktigt nöjd när jag syr:-)
Ha en härlig helg!
Kramis Linda

Boviksmarinan sa...

Hej..
Det vara bara jag igen, nu har jag kollat vidare på din blogg. Himmel så mkt fin du gör....cola bakverk mm
Önskar jag hade ditt kunnande:-)
Kramis
Och jag återkommer gärna till din fina blogg!!