tisdag 10 augusti 2010

Minnen från Snäckön...


Hej vänner!

Min allra sista semestervecka har börjat och jag känner mig lite smått vemodig... Längtar tillbaka till stugan, till sol och bad, till båtutflykter till vår ö "snäckön", som är så härlig att vara på. Det är inte vår ö, och den heter egentligen inte snäckön, men vi har alltid kallat den så, och nästan jämt var vi alldeles ensamma där när jag var liten. Snäckön är alldeles full av helt underbara snäckor (därav namnet).


I år blev det många dagar på snäckön. Vi plockade massor av trasiga såna här snäckor, som man kan göra halsband och armband av.

Snäckorna ligger i drivor på snäckön... Och hällarna är varma och lena.

Fem härliga dagar kvar i alla fall. Och sommaren är inte slut. Ikväll har det varit så varmt och skönt. Vi har varit ute med barnen på gatan och cyklat och pratat med mysiga grannarna. Det är faktiskt himla skönt hemma också :) Vi har hyrt en film, myyyysigt! Så det blir tidig läggning för vissa ikväll :)

Kram Anna



10 kommentarer:

Tess sa...

Åh vilka härliga bilder!
Min gubbe är inne på sin sista semestervecka också, själv är jag ju mammaledig så jag kan njuta av att gå hemma ett tag till :)
Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka härliga bilder från "Snäckön"!

Åh lyllos dig som fortfarande har semester:) Jag började jobba igår..usch vad segt det är att gå upp på morgonen!

Kraam Jenny

Nilla Q sa...

Vilka härliga bilder! HUR kan det finnas så mycket snäckor!?

Du, jag hjälper dig gärna med headern om jag kan. Vad har du tänkt dig?

Kram Pernilla

lottens vita och gröna sa...

hej anna, guuuuuuu vilken ö, ljuvligt vackert halsband på söt tös! må bäst, varmkram lotten

House number 15 sa...

Men så många vackra snäckor! Vad härligt med en "egen" liten ö. Var ligger snäckön?;)

Kram C

Mitt skabbiga chica hus sa...

Åh, jag hoppas du plockat en stoooor glasburk full som du kan sätta en fin skylt på "snäckön".
Att titta på hela långa vintern och drömma sig tillbaks.

Själv har jag total ångest inför måndag, tur att jag fick ett så himla mysigt paket på posten som gjorde min dag. TACK SÖTA DU.

Kramar!
Mia

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå raring...Jag lade ju en länk på Hemnet.../ Kram A

Ölandsvindar sa...

Hallå alla snäckor och M!
Vi hittade just en liten Memorybild i "ert" rum. Skickar den per post.Ha det bra!
Kram
Moster

Sara sa...

Hej hej!
Visst är det underbart på snäckön?!
Kom på att vi inte fick något kort på oss tre ihop ju, det får vi ta nästa gång.
hoppas att du fått användning av din söta lilla kanna =)

Vi var inte på Snäckön sist vi var uppe men vi åkte och plockade snäckor vid ramsvik och hittade massor av fina snäckor =) Jag ska göra lite tavlor av dom tänkte jag.

Många kramar från lilla mig

Fröken Råsmart sa...

Ja, visst känns det vemodigt med sista semesterveckan. När höstens mörker kommer och man är inne i vardagen idag är det härligt att titta på bilder och minnas.