måndag 2 augusti 2010

Virkade dockan Ellen


Hej på er!

Nu är den virkade dockan äntligen klar... Två små tjejer har väntat otåligt i flera veckor. Vi har döpt henne till Ellen.
Håret var jobbigast. Det skulle ju knytas dit, tråd för tråd. Ögonen fick jag av min kära kompis och virkkompis Linda. Jag ska nog beställa lite egna ögon nu :)
Mönstret till dockan hittade jag här.


Efter det stora inspirationsruset härom dagen när jag såg alla söta Maileg-kaniner och tillhörande kläder, på Koffert, virkade jag ett par små trosor till henneockså. Jag mätte bara midjemåttet och höftade lite. Det blev rätt så bra.


Hoppas ni får en skön måndagkväll!

Kramar Anna

8 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Hon blev jättesöt, värt all möda! Fast vill inte tjejerna ha henne i sitt rum istället för i gästrummet ;-)

Kram Lindsey

Jenny sa...

Hej Anna!
Åh vad fin hon blev Ellen!!
De små trosorna var hur söta som helst:)

Du har blivit en riktig virkdrottning vännen;)

Kraam Jenny

Nilla Q sa...

Åh, hon är ju hur söt som helst! Men jag förstår att det var ett jobb med håret - det är ju ingen liten kalufs hon har!

Kram Pernilla

Anci sa...

Ellen är jättesöt och du är en hejare på virkning !

Hälsa familjen

Kram
Anci

Lantliga drömmar sa...

Vilken liten söt Ellen ! Nilla

Nylyckan sa...

Hej Anna! Vad fin Ellen blev1 Du skulle gilla en blogg som heter Annas Dagar som finns på min blogglista. Det är en svensk tjej som är bosatt i Danmark. Hon är en hejare på att virka också. Kram Åsa

Christina Eriksson sa...

Hej Anna

Vad roligt att min docka har fått ett namn. Ellen passar jättebra. Vad kul att dina tjejer gillar henne.

Hälsningar
Christina Eriksson/Garnstugan

Christina Eriksson sa...

Hej igen

Jag glömde att säga att det är jag som är "mamma" till Järbo Garns amigurumifigurer. Din blogg är jättefin. Titta gärna in på min blogg:
blogg.garnstugan.se