onsdag 4 augusti 2010

Åke hjärta...




Hej vänner!

Nu har jag målat "det där" som jag svamlade om sist :) 
Det är en dockvagga, som jag fick av min mormor o morfar när jag var liten. Den har alltid varit omålad. Men nu har den gift sig med "Åke Becker" Färgen heter så nämligen. Haha! 
Jag blev själv kär i "Åke" i somras, när jag såg "honom" i ett reportage i Hem och Antik. Så jag köpte färgen utan att ha något att måla direkt :) Tänkte att det dyker snart upp något. Och mycket riktigt.
Visst är han snygg?!


Jag sydde en kudde och ett täcke till vaggan också, när jag ändå var i farten.
Jag tog ett gammalt örngott. Så det var inte många sömmar som behövdes. Jag hade sån där som man använder till klädda sänggavlar... ehum... ja, sånt där vitt ludd på metervara :) Det fick bli både kudde o täcke.


 Dockan Ellen trivs som fisken i vattnet i sin nya säng :)

Nu ska jag leka vidare med dockorna här, medan tjejerna e ute o cyklar *haha* (eller laga mat kanske)

Kram Anna

6 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Mycket bra val av Åke!!! Det blev hur fint som helst, och jag kan tänka mig att tjejerna blev glada, eller är det mamman som tycker att det är roligast?! ;-)

Förresten, Humla frågade efter "Ärta" häromdagen när vi gick förbi er stuga.

Löv you!

Anonym sa...

Hej!!

Vilken härlig blogg du har! Full med vackra bilder och massa underbara saker som du har skapat. Jag kommer absolut tillbaka och tittar mera. kram

Ölandsvindar sa...

Just den där gröna nyansen är så snygg! Bra val!
Kram
Moster

Sara sa...

Hej hej!

Åke var ju jättefin! Kul att du hittade något du kunde använda färgen till till slut ;)
Nu har jag ju minsann kommit igång lite med virkningen oxå...
Vi får se vad nästa projekt blir, jag gillar ju små blommor och sånt, men så var det ju det där med "stolpar".....


ha det så bra!
kramar sara

Nilla Q sa...

Gillar också Åke när jag nu ser honom! Blev ju supersnyggt!

Ha en bra helg!

kram Pernilla

Mjuka sa...

Så söt vagga! Färgen var ju såå fin.-)
kram Malin