tisdag 17 augusti 2010

Höstplaner


God kväll!

En regnruskig kväll är det här. Hur har ni det?

2 arbetsdagar avklarade. Idag har vi haft det hur körigt som helst, semestern känns som ett minne blott. Ni vet, när man sitter och stirrar på ett papper i flera sekunder utan att fatta vad man ska göra med det, huvudet fungerar inte längre. Så kändes det framåt tre idag. Håll er friska ett par veckor till, om ni inte vill ligga på akuten i 12 timmar... Ett tips.

Vet ni?! Om 2 veckor ska jag börja plugga igen. Alltså läsa en vidareutbildning. Det ska bli så kul! Att lära sig nya saker, fördjupa sig. Det ska verkligen bli roligt! Drygt ett år ska jag plugga. Sen är jag distriktssköterska.

Jag tog ner de mörka tavlorna från väggen i matrummet. De kändes liksom inte bra. Det har gapat tomt där ett tag nu, men spikarna sitter kvar. Dalahästen hoppade upp och satte sig där häromdagen :) Och idag har jag kommit över en sån fiiiiiiiin tavla! Ska visa er en annan dag. Den, ihop med nåt mer, kanske ska få sitta där istället.

Ha en mysig kväll, kära ni!
Kram Anna

11 kommentarer:

Nilla Q sa...

Vad roligt! Kul att få göra nåt nytt:)

Hoppas det blir lite lugnare på jobbet resten av veckan.

Kram Pernilla

Vita drömmar och choklad/Milla sa...

Spännande med studier.. och ny tavla.
Trevlig kväll! Kram Milla

Nilla Q sa...

Hej igen!

Har inte fått dina mail. Om det inte är så att du använt min jobbmail? Den kollar jag inte förrän torsdag, då jag börjar jobba!
Försök gärna igen på vardagslyxhosnilla@live.se

Kram P

Anci sa...

Hej !
Men vad kul ! Att du ska plugga vidare, menar jag. Du kommer att bli en mycket bra distriktssköterska. Det vet jag !

Jag gillar hästens placering. Tänk att den visste vart den skulle :)

Kram
Anci

Nilla sa...

Det tar några dagar innan hjärnan fungerar efter semestern, men det får man väl ta som ett sundhetstecken, att man verkligen har varit ledig.

Jobbar nu min tredje dag och börjar så smått känna mig på plats igen, med både kropp och själ...

Ha de bäst !!
Nilla

Lantliga drömmar sa...

Vilken festlig grej med dalahästen ! Nilla

Gilla Yoga sa...

Hurra för dig, det är roligt att du också ska plugga!
Då kan vi sympatiplugga med varandra under åtminstone ett år.

Love you!

Hemmalycka sa...

Hej Anna!
Vi ser också fram emot helgen så ni är varmt välkomna. Ta med kläder efter väder :)
Vad fin dalaästen blev på väggen, jag tror du har startat en ny trend hihi.
See ya
Kram Åsa

Ölandsvindar sa...

Grattis till utbildningen! Ett klokt val tror jag. Min väninna här har varit distrikta och har en grå uniform i garderoben som hon inte använde så mycket. Min barndoms "syster Tyra" däremot som kom ibland i sin gamla Saab hade alltid uniformen på sig.
Kram
Kerstin

Signe 1 sa...

Kanonfint med dalahästen på väggen raring!!

Vad skoj att börja plugga igen, önskar att jag hade den energin och orken, finns så mkt jag skulle vilja läsa!

ha en skön kväll!

kramkram s.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad kul att du ska läsa vidare:)

Vad fiint att sätta dalahästen sådär på väggen!

Ha en sköön helg Anna!

Kram Jenny