torsdag 9 september 2010

Från rabatten i september


God morgon torsdag!

Inte mycket blommar i mina rabatter nu, måste jag säga.
Fackelblomstern blommar för andra gången i och för sig och så har jag en liten kärleksört, som blommar nu på sensommar-höst. Den är jättefin att ta in, tycker jag. Det finns ju alltid något att ta in från naturen, skogen eller rabatten. Man får tänka lite ekonomiskt också, nu såhär i CSN-tider ;)


Vad fort den här veckan har gått. "Skönt", sa Matte igår, när jag konstaterade att det snart är helg igen. I och för sig är det ju skönt. Men det är samtidigt livet som går fort... svarade jag filosofiskt :) Men det skadar inte att tänka så ibland faktiskt. Inte bara önska att vardagarna susar snabbt förbi så att det blir helg. Man får försöka göra vardagarna så meningsfulla man kan.

Idag fyller min söta, rara, goa mamma år!! Grattis grattis!! Hon har dessutom skadat benet och får knappt röra sig, så jag tänker på henne varje dag, men idag tänker jag EXTRA mycket på dig, mamma :) Vi ses snart, hoppas jag!

Kram Anna

6 kommentarer:

Lantliga drömmar sa...

Samma här känner också att tiden går för fort i bland. Men då får man stanna upp och försöka njuta av nuet. Nilla

Hemmalycka sa...

Stort Grattis till din mamma!
Kram Åsa

Nina sa...

Gillar din blogg Anna! Har länkat till den från min blogg så fler upptäcker din.
Men jag ville påminna dig (för du brukar kanske göra det) att om du låter blommorna i vasen vara kvar så det bildas rötter kan du plantera ut dem så får du fler... Ekonomiskt! Ibland har jorden ute redan frusit till när man tar in den sista buketten, men då kan du plantera den i en kruka istället.
Ha en bra dag! /Nina

Tess sa...

Härliga bilder!Och visst går tiden fort, man borde verkligen läras sig att njuta av nuet bättre!
Grattis till mamma!
Kramar

Pilo sa...

Vilka fina blommor och det är så härligt att få kika in hos dig.
Fortsätt att ta vara på tiden.

Två Trappor sa...

Fin filosofisk tanke! Den ska jag ta med mig idag och framöver också. :)
Tycker mycket om din blogg och önskar dig en skön dag och helg!
Kram, Madeleine