måndag 27 september 2010

Rund kossa


Halloj!

Måndag igen. Trött redan :) Närå, men idag har jag gnuggat geni-knölarna så att de glött förstår ni (alltså glöda, glödde, glött). Jobbigt att vara student. Tenta på torsdag. Fy tusan. Vi är alldeles slutkörda i min grupp. Det här är svååårt! Hoppas det går bra, för jag orkar inte tänka mer på det här sen... (visst måste det vara vitsen med att plugga, att man inte orkar tänka mer på det man lärt sig... *fniss*)

Skönt att komma hem och tänka på andra grejer, som barngos, virkning, nytillverkade mattor... ;)

Joråsåatt... Min älskade man fick en ljus idé. Vi har ju skaffat en skön ryamatta till soffdelen, i vardagsrummet. Tidigare har vi haft en kohud där. Men den var trasig i kanterna, inte så rolig längre. Men då kom han på att vi kunde skära ut en rund matta av den! Sagt o gjort, igår fixade han det, och nu ligger den på plats nedanför bokhyllan i vardagsrummet! Blev ju kanonbra, eller hur?!

De där Birkenstocktofflorna (inte mina) står alltid o dräller överallt så att man snubblar över dem... ;)

Jag har köpt nytt garn idag också, tänkte virka lite mössor här. Börjar bli dags för det igen :)

Hoppas ni får en sköööön kväll!

Kraam Anna

8 kommentarer:

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej Anna!
Har fnissat runt lite här idag. Det där med gatuloppis är verkligen en supergrej! Önskar "någon" kunde ordna det åt oss också;-)

Passar på att tipsa om att jag har UTLOTTNING av 5st SUPERMYSSIGA filtar/plädar idag:-)

ha det gott! kram Hillevi

Ewa`s Galleri sa...

Jättefint med en rund kossa(hihi)
Lycka till med tentan

kungen o majkis sa...

Måste vara såna kossor de gör hamburgare av?

Blev jättefint :-)!

Kram!

Graadskan sa...

Det var ju en väldigt bra idé din man fick! Resultat blev ju toppen!

Mysigt att virka mössor! Det ska jag också göra snart! Ska bara testa att virka små söta snöflingor först...

Kram Camilla

Rosor och ruiner sa...

Ja, det blev verkligen bra! Snyggt! Kul med gatuloppis, skulle behöva ha en jag med tror jag, man samlar ju på sig en massa..:o)

Jenny sa...

Hej Anna!
Låter jobbigt med pluggandet,hu;)

Vilken bra idé av din man att göra en rund komatta!!Blev ju jättebra!

Ha en trevlig dag!

Kraam Jenny

Madeleine sa...

Smart - och ko-olt! ;)
Kram, Madeleine

Anonym sa...

Det blev originellt :)
Jag funderar runt dessa runda mattor av kohud http://www.etnodesign.se/sv/produkter/patchwork-mattor/runda-mattor/
Nån som har köpt, erfarenheter?