tisdag 28 september 2010

Uppåt väggarna (tisdagens tema)


Hej på er!

Väggarna är ganska kala hemma hos oss. Jag har sååå svårt för att sätta en spik (i kistan) i väggen. Jag vet att det är många som känner så, jag har bloggat om det här förut.

Väggord är ju rätt bra dårå. Man förstör inte väggen, när man lessnar är det bara att ta bort orden.

I vardagsrummet har vi orden "Gör inte idag det du kan skjuta upp till morgondagen" uppsatta ovanför soffan. Rätt skönt att tänka så ibland, när man ständigt renoverar och fixar med allt möjligt. Man måste stanna upp och njuta lite också... Inte för att vi är så himla bra på det men :)

Nu ska jag till skolan!

Kraaam Anna

12 kommentarer:

himlaverket sa...

Underbara ord, känns som hämtat från Skalman himself. En av mina idoler... du vet mat och sovklockan ;)
Vi har heller inte många tavlor....
Det måste inte vara tavlor överallt. Väggar kan vara vita åxå.
Kramis

Petra / Popetotrora sa...

Jag tycker det är så fint med väggord! Har surfat runt mcket och tittat på alla de olika varianter som finns. Men jag kan inte komma på någonstans hemma hos mig som det skulle passa.
Väggord har istället hamnat lite på listan över vad jag ska ha i ett ev. nästa boende! :-)

Anci sa...

Kloka ord är alltid sköna att höra/se !

Ha en underbar dag

Kram
Anci

Sara sa...

Hej svejs!

Visst är det bra med väggord, jag har ett i sovrummet...
Men jag är nog (tyvärr) tvärtom...jag spikar nästan för mycket i väggarna här hemma =/
Svårt att bestämma mig *ler*
Hoppas att du får en trevlig vecka!

Många kramar ifrån lilla mig

Anna-Malin sa...

härligt!!

jag önskar att jag INTE spikade så mycket i väggarna...
men det är tur att de är putsade för jag kan laga ganska bra så det inte syns ;)

kram på dig!

Villa Vinkelhaken sa...

Hej!

Kloka ord! Det är fint med väggord!

ha en bra kväll!
Kram Jenny

Gedigo sa...

Det är fint med väggord. Så duktig du är på att virka :)

ha en fortsatt fin vecka.

Lina Gardelid sa...

Hej!

Ville passa på att göra lite reklam för mig (syns man inte finns man inte ju) och berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
Hälsningar
/Lina

Gilla Yoga sa...

Det är fint med väggord. Jag har en favorit som jag skulle vilja få upp någonstans, men har än så länge inget bra stället att placera det.

Kram Linda

Nanna sa...

De där orden hade jag också velat ha! Var har du hittat dem? Vi gillar inte alls att spika i våra väggar (bla för att det är blå betong o kräver tjock spik) o jag har letat efter väggtext men inte riktigt fastnat för någon men denna var bra!!

Signe 1 sa...

åhh det är så fint med väggord!! sen gillar jag lampan ni har där i hörnet a lot!:-)) ha en finfin dag vännen! kraam sofia

Jessica sa...

Ni har det så mysigt och fräscht!