måndag 13 september 2010

Mitt lilla hjärta och andra hjärtan...


Hej på er!

Igår kom min mysiga, goa, älskade stora tjej in med en liten bukett med blommor till mig, som hon hittat utanför vårt hus. Sötis! Jag visste inte ens att det fanns så många olika blommor fortfarande :)
Jag satte dem i en liten vas och genast fixade hon ett litet arrangemang med sina älsklingssaker, på vardagsrumsbordet...



Jag ska ge er ett jätteroligt aktivitetsförslag. Som man kan göra med barn i Stockholm.
Jag och Selma var nämligen på ett ställe och målade de här hjärtformade porslinsaskarna, som de sedan glaserade och brände. De blir jättefina! The creativity house heter stället, och det ligger på Kungsholmen. Man kan måla stora fat och skålar, söta muggar, kannor, ramar, spargrisar - you name it! Det var superroligt! De har öppet alla dagar utom måndagar.


Såhär fint målade Selma locket på sin ask :) Hennes "klassiska" prinsessa *fniss*.

Nu är det lässtund här!

Kram Anna

5 kommentarer:

Villa Vinkelhaken sa...

Åh, vilken mysig tjej du har!
Det låter ju kanon kul för barnen och för en själv också! =)

Ha det bra!
Kram Jenny

House number 15 sa...

Så söta askar! Hon har väl sett hur mamma piffar;)) De små är experter på att härmas...
Visst värmer det i hjärtat när de kommer in med en liten bukett??

Ha det gott!
Kram C

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken söt bukett hon kom in med din dotter!

Jättefina porslinsaskar oxå!

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Kraam Jenny

Hemmalycka sa...

Vilken söööt liten ask S har gjort, det måste ha varit jättekul att göra.
Sköt om er
Kram Faster Åsa

Gilla Yoga sa...

Hon är lika pysslig som sin mamma =)

Vilken bra ide med askarna, perfekt att ge bort i present! Nästa gång vi kommer till Stockholm med barnen ska vi spana in det stället.

Kram Linda