lördag 25 september 2010

Gatuloppis

Hej på er!

Idag har vi haft loppis på gatan. Jättekul! Käre maken var ganska skeptisk kan man säga. Men vem tror ni stod och sålde som en galning sen... :)

Här ser ni honom in action :) Spanandes bort mot potentiella kunder... *fniss* Vi gjorde en ganska bra vinst faktiskt. På sånt som bara stått på vinden och skräpat. Inte dumt alls. I vår blir det en repris har vi redan bestämt, och då ska jag virka och baka också, tror jag.

Alltså mina bilder går fortfarande inte att få rättvända, om de är tagna på höjden! Vad tusan har hänt? Ser eran sida där ni laddar upp bilder annorlunda ut? Jag har ju breddat bloggen, kan det vara det som är problemet? Men jag har ju gjort inlägg efter det. Hmmm...

Hoppas ni har en skön helg!

Kram Anna

10 kommentarer:

House number 15 sa...

Det har blivit poppis med områdesloppis, likadant här i stan. Men tyvärr ingen loppis i vårt område...än...

Du lyckades att bredda bloggen men problem med bilderna. Vänder du bilderna först i ditt fotogalleri innan du länkar över det till blogger?? Jag har aldrig haft det problemt...kan inte annars svara vad som är fel.


Ha en fin lördagskväll!
Kram C

Ewa`s Galleri sa...

Vad roligt att loppisen blev lyckad och att det roade även mannen
Roligt när saker kommer till användning istället för o fylla förråden
Ha skön lördagskväll

Ölandsvindar sa...

Loppis är kul! Vår årliga jätteloppis i hamnen har blivit succé och folk börjar planera för nästa år redan när de börjar packa ihop efter årets försäljning.
Kram till er
Kerstin

Lantliga drömmar sa...

Va kul med en loppis på gatan där ni bor. Hoppas ni får en skön kväll ! Nilla

Anonym sa...

Åh, va mysigt! Jag brukade ha loppis på vår gata (hemma i stan :)) när jag var liten. Gick sådär. Slutade inte alltför sällan med att mamma eller pappa fick göra en insats och köpa tillbaka sina egna grejer :)

Kram / Ann på 27:an

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad kul med gatloppis o att din make var med o sålde grejer oxå;)

Kan tyvärr inte hjälpa dig med bildproblemet är såå oteknisk!

Ha det gott,

Kraam Jenny

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Annavännen,
smart idé med gatuloppis, det skulle ju vara helt perfekt att ha här hos oss också. Vad kul!
Med bilderna har jag ingen hjälp att ge tyvärr... låter jätteskumt!

Tack för kloka ord om A:s försvunna nalle, det ordnade sig alltihop sen, jätteskönt. Hoppas det inte är något som sprider sig i klassen att "låna" andras saker sådär. Om A gjorde det med någon annans gosedjur skulle det bli MYCKET allvarliga snack här hemma.
Kram på dig!

Susanne

Villa Vinkelhaken sa...

Hej Anna!
Kul med gatuloppis! Trevligt att din man också var med och sålde trotts att han var skeptisk.

Ha en bra söndag!
Kram Jenny

Liie sa...

Hej! Funderar på att dra igång en gatuloppis på vår gata också, så jag googlar runt efter lite information och inspiration och kom in hit till dig. Tänkte höra med dig om du vet om man behöver något slags tillstånd för att få ordna gatuloppis? Ser att du nyligen slutat blogga här men hoppas på att du kikar in ibland ändå och kanske ser min kommentar. Kul att maken också var med och sålde, jag hoppas min sambo blir lika glad över de här planerna som jag är ;) Ha det bra!

Engelska Villan sa...

Hej Liie!
Jag vet inte om du fick mitt svar? Jag tror inte att vi behövde tillstånd, eftersom vi inte blockerade trafiken eller så. Kör på! :)
Anna