söndag 5 september 2010

Virkat för små fötter


God morgon pinglor!

Jag har virkat och virkat och virkat de senaste dagarna. Ofta är det så att det hopar sig beställningar både från bloggläsare och barn... :) Idag när lilla skruttan vaknade vid halv åtta gick jag och hon ner och satte oss i soffan. Hon tittade på barn-TV med en flaska välling och jag virkade med en kopp te :) Så skönt! Innan resten av familjen vaknade hann jag virka ett par tofflor till henne. Det gick fort. Jag virkade med ett tjockt garn, Eskimo från Garnstudio, och med det går det ju så fort, jämfört med Muskat, som jag använder till mina amigurumisar.


Jag har faktiskt fixat till mönstret själv *stolt* :) Eller ja, jag har utgått från det här mönstret. Men sen har jag mätt Märtas fot och omvandlat det, så att det passar perfekt till hennes lilla 24! :)
Hon ville ha en blomma på också, den har jag gjort efter eget mönster. Färgen heter puderrosa och så är det en ljusbrun också som jag inte minns namnet på...



Idag skiner solen från en klarblå himmel och det är alldeles lugnt! Än så länge är det bara 8 grader, men Selma är redan ute och sparkcyklar ändå :)
Det ska bli varmare har jag hört och imorgon kan jag ta en ledig dag från skolan, jippi!

Hoppas ni får en skön söndag!
Kram Anna

19 kommentarer:

kungen o majkis sa...

Underbara små tofflisar :-)!! Ser ut att bli härligt väder här idag också...soligt...och lite härligt friskt så där *viskar* kallt som sjutton :D!

Ha en mysig söndag!

Lantliga drömmar sa...

Så söta ! Nilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men guud vilka söta tofflor!! Du kan du:)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

House number 15 sa...

Men så söta tofflor!!!
Bilderna lika söta...
Ha en skön söndag!
Kram C

Anna-Malin sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så fina!!!!!!

Duktiga du :)

Kram
Anna-Malin

Signe 1 sa...

Helt bedårande!! Du är ju sååå duktig! Jag som inte ens kan sy, hihi...

Stora kramen sofia

Therese sa...

Åh, vilka söta små du har virkat! Grymt imponerad.

Nilla sa...

Eskimo är ett härligt och gosigt garn. Roligt att arbeta med oxå.

Ha de bäst !!
Nilla

skapa och inreda sa...

Helt underbara bilder! Jättefina!
Annika

Anonym sa...

finfina tosser ! o vilken härlig blogg du har, första gången jag är här och tittar.
/Kajsa

Villa Vinkelhaken sa...

Men åh, vilka söta tofflor!

Ha en bra start på ny vecka!
Kram Jenny

Huset utanför stan sa...

Å så fina små tofflor! Älskar fägerna! Skulle så gärna vilja virka sådana till min lilla Nathalie men får nog vänta några månader. Hon har precis börjat gå men halkar bara omkring om hon har tofflor eller strumpor så det är barfota som gäller här ett tag till. Kram

Claras hem på byvägen sa...

Oj va gulliga. Du verkar vara en riktig höjdare på att virka=).
Ha en bra vecka!
Kram Clara

Claras hem på byvägen sa...

Oj va gulliga. Du verkar vara en riktig höjdare på att virka=).
Ha en bra vecka!
Kram Clara

Nilla Q sa...

Åh, den som kunde virka så där! Superfina tofflor!

Kram Pernilla

Tin sa...

ÅÅÅÅ vilka söta tofflor du virkat!
Blir också sugen att testa men är inte så bra på att virka. Fick ett ryck för 1,5 år sedan men sen kom jag av mig. Men det är alltid härligt att bli inspirerad. Tack!
Kram Tin

Nilla Q sa...

You´ve got mail...!

Black Iris sa...

Jag tror att jag varit här hos dig förut, men oftast när jag kommer in på en för mig ny blogg kikar jag först under etiketten pyssel.
Finns det roliga saker där stannar jag kvar ett bra tag.
Mycket fina saker du gjort ser jag.
Kommer tillbaka.

Maidi

Stjärnor & Champagne sa...

Uiiie vad fina och vad duktig du är snäckan/ Kramis Anne