torsdag 20 augusti 2009

Raberinmarmelad...


Igår hade vi lite trevligt kvällskaffe med familjen N. Fru N hade kokat marmelad och jag fick en burk! Visst var den väl hur söt som helst??!! Och innehållet var supergott, rabarber och nektariner med en skvätt rom och vanilj! Vad sägs om det? Det blev fleeeera rostade mackor med marmelad igår kväll :)


Dagisstart = förkylda barn. Jorå, 2 dagar hann de gå innan de drog på sig en förkylning. Så nu frustas och hostas och stånkas och stönas det från soffan. Jag är ledig idag, får se vem som måste "VAB:a" imorgon...


Nu ska vi ta en liten tur med bilen.


Kram Anna

11 kommentarer:

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så gick det hos oss också. Bara några dagar i dagis och så kom snuva och hosta.
Roligt namn på marmeladen.
~Marita~

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Åå så mysigt!! så fin burk..o extra kul med hemma gjort ju:)

kramis Millan♥

AkH sa...

Vilken fin blogg du har! Marmeladen ser god ut, fin burk också!
Ha det gott!
Anna-Karin

IKT i min vardag sa...

Kul namn, Rabarberin :) Låter väldigt gott också!
Trist att barnen blev sjuka direkt.

Kram Linda

Gilla Yoga sa...

Det är så typiskt, att man knappt hinner börja innan det är dags för VAB. Hoppas att ni kryar er snabbt.

Det lät inte helt fel med den marmeladen, mums!
Kram Linda

lottens vita och gröna sa...

oh såg härlig ut och smaskigt kan jag tänka mig!

vabba ja...gustav har gått två veckor nu och nu rinner det som värsta niagara i näsan, suck!

vilket ballt uppdrag du fått, låte som suuuuuuuuuuperfin idée, kan du inte sneakta nån bild sen!!!

varmkram lotten

Signe 1 sa...

Ja det är så skönt nu när barnen är så stora så de slipper alla bacillusker på dagis! Hoppas de kryar på sig och att ni klarar er! Kram Sofia

Tidsmästarinnan sa...

Halloj vännen,
Mmm, det lät väldigt gott med lite hemmagjord marmelad! Har jag aldrig provat att göra faktiskt... det skulle vara kul!

Vad otroligt mysigt barnrum ni har hemma hos er!

Oh, jag hade så väldigt gärna åkt till Systrars söta, särskilt om du är där, men jag tror det blir svårt att hinna... men det skulle vara så himmelens kul att ses någon gång snart igen!!

Kram på dig, nu väntar en kopp te här (dock utan marmelad tyvärr :-)

Jo förresten, kika in till mig och dra en liten lott också!
Susanne

Jenny sa...

Hej Vännen!
Typiskt att barnen blivit sjuka..hoppas de kryar på sig!

Vilken fin burk marmelad och roligt namn, raberin:)

Ha en skön helg,

Kram Jenny

Anci sa...

Hej !
Raberin ?? Det är nog gott på mackan !
Hur mår ni nu ?? Hoppas att ni/S&M är pigga till helgen så att ni kan göra något kul.

Ska vi ses någon dag ??

Stor kram

Hagbacken sa...

Hej Anna! Vilken fin blogg du har! Vad tråkigt med sjuka barn, men det brukar ju komma som ett brev på posten då allt drar igång igen :(

Ville bara tala om att du vann ett tröstpris hos mig i min tävling (3 botaniska blad) maila mig din adress på sommar_o_solsken@hotmail.com, så skickar jag dem till dig!

Trevlig helg!//Kram Linda