tisdag 18 augusti 2009

Lampa och inredningsuppdrag...






I helgen när vi var i Trosa besökte vi en loppis och jag gjorde några bra fynd faktiskt. Här är mitt "spray-alster" som jag fixade med här om kvällen... :) En lampfot för en tia. Söt va?! Den är mycket mindre än den ser ut på bilden. Det fanns massor av gulliga lampskärmar i den här stilen, jag hade jättesvårt för att bestämma mig. Så det slutade med att Lilla S fick bestämma, eftersom lampan ska få stå i hennes och Lilla M:s rum.

Jaha, så var man igång med jobb och dagis och allt det där igen då. Ekorrhjulet snurrar skulle man kunna säga. Jag hade en grym jobbångest i måndags innan jag skulle iväg. Fällde några tårar när jag lämnade ifrån mig mina barn på dagis... *Snyft*
Men nu har jag jobbat två dagar och det känns bra faktiskt. Livet tar ju inte slut med semesterns slut, menar jag :) Kan ju nästan kännas så innan.
Jag har fått ett inredningsuppdrag på jobbet! Jag ska få inreda våra nya sjuksköterskeexpeditioner, tre stycken. Kuligt kuligt! Vi har tre vårdgrupper, Röd Blå och Grön grupp, med varsin expedition. Jag har redan bestämt att vi ska ha Marimekkos tyg Unikko i röd, blå respektive grön färgställning på de olika expeditionerna. Sen är det gardiner, krukor, lampor, blommor och lite sånt piff att fixa med. Jättekul! Men jag får lite ångest, typiskt mig!! Alltså, det är ju så många viljor och smaker på en arbetsplats, alla kommer ju inte tycka att det blir bra... Men jag får försöka tänka bort sånt och gå på min magkänsla.

Unikko designat av Maija Isola för Marimekko


Nu är det läggning här, sen kikar jag runt och kollar vad ni har för er hemma hos er!


Kram kram/ A

13 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Vilken söt lampa du hittade, du har verkligen ögon för loppis-prylar. Vilket roligt uppdrag, det kommer du att klara galant tror jag.
Kram Åsa

Gilla Yoga sa...

Förstår att det är lite pirrigt att få ett sådant uppdrag men det kommer du fixa galant. Hur som helst kommer det ju bli mer personligt om ombonat än om en "sjukhusinredare" har gjort jobbet!

Gulligt lampa förresten!
Kram Linda

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vad kul att du ska få inreda på jobbet!! Bra val med Unikko tyget, det är jättesnyggt o klassiskt:)
Det där kommer du fixa galant, du har öga för inredning Anna!

Vilken söt liten lampa, blev jättefin vitsprayad.

Kramis Jenny

Signe 1 sa...

Sötsöt lampa!:-) Fyndfynd! Vad skoj med ditt inredningsuppdrag:-) Men det var väl inte så konstigt va, det fixar du galant?:-) Kramis Sofia

Christina, Sweden sa...

Inredningsuppdraget passar nog dig som hand-i-handske.
Gillar lampan men....jag föredrar originalfärgen ;-)

Millas hem sa...

Grattis till ditt uppdrag! Låter riktigt spännande!

Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så söt lampan blev..så kul du fått åran att fixa på jobbet!!!!

Go kväll Millan ♥

Stjärnor & Champagne sa...

Gå på magkänslan, åhh vad kul. Det blir säkert jättekul och jättefint. Vilken söt lampfot. Jag är inne på 3:e arbetsveckan och jobbångesten har gått över.

Kram kram Anne

Anci sa...

Lampan blev så fin ! Det är som sagt kul att fynda och få göra om i sin egen stil.
Ni kommer att få tre fina sjuksköterskeexpeditioner ! Du är väldigt duktig och har uppenbarligen god smak ! Du kommer att lyckas. Kul att få ett inredningsuppdrag !

Ha det så gott i veckan.

Kram till dig (och familjen)

Ölandsvindar sa...

Grattis till ett jobbuppdrag utöver de vanliga blodproverna! Varma, härliga färger behövs på ett sjukhus. Egentligen skulle du åka till antroposofernas sjukhus i Järna och be att få se deras inredning. Så vackert och så fina färger.
Kram
Moster

rustik charm sa...

Men vilken fin lampa du fyndat:)Och grattis till jobbuppdraget:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Majo sa...

Hej Anna!

Tack för senast! Alltid trevligt att ses.

Det kommer att bli superfint på jobbet. Det där fixar du galant.

Stor kram majo

Anonym sa...

Hej Anna!
Bra att du fick uppdraget att in reda modulerna på jobbet,gå på din magkänsla det kommer att bli så fint.Många kramar från Gittan på 27:an.