fredag 28 augusti 2009

Små troll






Idag på när vi åt frukost på jobbet satt jag och pratade med chefen (som är världens mysigaste person och helt prestigelös!). Vi pratade om vad vad man kan hitta på att göra med barn. Han berättade då om sina små kusinbarn 4 och 5 år gamla, som han umgicks med i en vecka i sommar. De hade i stort sett konstant lekt med samma sak... nämligen sina av mamman tillverkade trollsvansar! Han beskrev hur mamman hade gjort dem också, till min stora glädje :)
Jag fick genast en ny idé att ta efter!! Jag har tänkt på de där trollsvansarna hela dagen, haha! Så på vägen hem från jobbet köpte jag strumpbyxor på Pressbyrån, som jag klippte sönder, stoppade med stoppning och knöt fast garn längst ut på! Vips hade jag två trollsvansar, som jag ska ge till mina trollungar nu efter middagen!!
I helgen ska vi till Trosa med våra goda vänner, så jag får nog tillverka 4 svansar till :)
Kram Anna

15 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, så det var hans idé! :) Hoppas ni får en mysig helg på landet, och tack för idag! Ses i veckan, kram Ann

lottens vita och gröna sa...

du är för underbar anna, först så undrade jag vad det var, fniss...har väl snuskig fantasi, hehe sååååååå balla, kommer bli favorit kan jag tro, små troll så sött!!!

varmkram lotten

Signe 1 sa...

Finns du på riktigt Anna?:-) Du är helt enkelt otrooolig, min son skulle nog önska sig en mamma lite mer kreativ som dig;-) Kramis Sofia

Ru Hedefalk sa...

Rolig idé, du har så mycket kul. Avundsjuk på helgens tripp, ha det så mysigt.

Kram Rusan

Ru Hedefalk sa...

Rolig idé, du har så mycket kul. Avundsjuk på helgens tripp, ha det så mysigt.

Kram Rusan

Anci sa...

Hej !
Trollsvansar kanske inte är så dum idé, även för vuxna :) Ibland skulle vi säkert må bättre av att få vara lite barnsliga. Kul idé !

Ha en mysig helg ! Hälsa familjen !

Kram
Anci

Mitt skabbiga chica hus sa...

Ha ha ha, vilken underbar idé!!! Den måste jag sno till mina troll.

Ha en underbar helg!
Kramar Mia

Lallis - liv och leverne sa...

EN helt urhärlig idé:)
KRam Lallis

Gilla Yoga sa...

Kul idé! Det ska jag göra någon gång till alla trollungar som vistas i vårt hus, både egna och andras.

Kram Linda

PS. Jag har inte glömt av att mäta mina pulsvärmare. Det har bara varit lite mycket de senaste dagarna.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Hihi vilka cooola svansar, de kommer göra succé!

Låter jättemysigt med en helg i Trosa, det är en så mysig liten stad:)

Kramis Jenny

nea i det gula huset sa...

Men vilken kul idé! :)
Blev ungarna glada?

Ha det gott!
Kram Nea

Stjärnor & Champagne sa...

Haha skulle vilja se alla svansar på dom små...Smart gjort.

Kramkram A

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hihi...nylonisar kan va bra till mycket! Hopas de hade det urkul med sina svansar..dina trollungar!!!

kramelikram ♥ mamma millan

Jörgen sa...

Coola små svansar.

minjan sa...

Vilka underbara trollsvansar. Skall göra likadana till mina barnbarn. Tack för idén.
Mona