onsdag 26 augusti 2009

Pysselplats




God afton, mina vänner!

Tänk vad bra det är att blogga, man har en fundering på nåt som rör inredning, man slänger ut en fråga på bloggen och vips har man massor av bra svar! Tusen tack alla gulliga ni, nu vet jag exakt hur jag ska göra med tyget. Det lutar nog åt att Mr. M får visa sina träslöjdskunskaper :)


Jag har gjort i ordning en pysselplats åt tjejerna, i deras rum (sen om jag vågar låta dem sitta där på egen hand och pyssla är en annan sak, haha!). Jag har en bild i huvet av hur jag vill att den ska se ut, inte riktigt såhär, men det här blev jättebra så länge!

Här kan man hänga upp sina konstverk själv


Kritor, pennor och färger i barnmatsburk, teburk och majsburk... Man tager vad man haver.


Två pallar eftersom det är två konstnärer :) Eller så har man kanske en kompis med sig (ser ni takfönstret där utanför förresten, I love it!)




De små sessorna har nu fått flytta in i sitt rum igen. Lilla M har fått ta över storasysters växasäng (spjälsängen ut på Blocket hon är ju faktiskt stora damen nu, 2 år), och Lilla S har fått en riktig, stor säng av farmor och farfar, som passar så perfekt fint in i sovalkoven. Kommer att bli sååå bra när Lilla M får sin sovalkov också.

Nu ska vi visst "tänka på refrängen" tyckte nån här ;) Bäst man slutar nynna på verserna då (haha)
Kraaam till er!!
Anna

14 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Ser ju jättefint ut, klart man måste låta barnen vara kreativa :)
Kram Åsa

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad fint det ser ut. Jag har också en fantastisk konstnär på 8 år som aldrig upphör att förvåna mig. Härligt med takfönstret. Vad bra att det löste sig med tyget och visst är det bra att få all hjälp av alla.

Kramkram A

Sara sa...

Hej hej! Vad mysigt med en egen pysselhörna och fint blev den oxå =)
Jag tycker oxå att takfönster är så himla fint! det kommer in så härligt ljus av dom sen när det är mörkt är det mysigt om det är stjärnklart.

Kram från mig

Blåbärs och smultronstället sa...

Marimekkotyget är så snyggt. Jag har en väska i detta tyg i rött.
Mysig pysselhörna du gjort till barnen. Du är så pysslig, jag har idéer och sedan ska det bli av också.
Kul att du kikade in hos mig.
Kram Susanne

Signe 1 sa...

Ja visst är bloggen ett bra forum att slänga ut 'jag-vill-veta'-frågor på:-) Framför allt är ju din blogg inspirerande till tusen:-) Kram Sofia

Anci sa...

Hej !
Vad fint de har det ! Platsen är som gjord för pysslande.

Ha det så bra idag !

Kram
Anci

Ella sa...

Hej, Jättefin pysselplats tjejerna har fått! Du är verkligen kreativ,man får mycket inspiration här på din blogg : )

Kram Ella

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ja visst är bloggen kanon...få svat på frågor..tips o inspitation!!!

inspirerad av dej blir man av din sååå chatmiga pysselvrå!!! jätte mysigt!

kram

Hemmalycka sa...

Va? Ska Anna i t Garden stänga? Hur vet du det?
Men åhhh vad trist att vi inte fick plats, där ser man. Skulle kanske varit lite snabbare att bestämma oss nästa gång då :). Jag som såg fram emot den kvällen :(.
Kram Åsa

Tidsmästarinnan sa...

Hej du goaste Anna,
vad härlig pysselhörna, där kommer många konstverk att bli till!!
Jättefin.
Kram kram på dig!
Susanne

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken mysig pysselhörna dina sötnosar har:)

Hoppas du får en riktigt skön helg,

Kramis Jenny

tinginneoute sa...

Så fint och mysigt.
Inspirerande, ska fixa lite i min sons rum. så nu har jag fått lite tips!!
Tack för titten, kommer gärna hit fler gånger.

Lotta sa...

Hej!
Ser jättefint ut för två små pysseltjejer att sitta och pyssla vid, det är bra kreativiteten ska gynnas...
Kraam och ha en fin helg
Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Så fint!!
Kram Lallis