måndag 24 augusti 2009

Socialstyrelsen utfärdar en varning...










Förra veckan var jag på Ikea. Man hittar ju alltid nåt :)


Den här gången köpte jag stora glasburkar a´ 25 spänn, som vi kan ha till tvättmedel. Socialstyrelsen (läs M) utfärdade genast en varning...


- Det är inte optimalt att förvara kemikalier i glasburkar, för det brukar ligga ätbara saker i såna.


Okej, darling, jag lovar att inte äta tvättmedlet! Och om ni också lovar det, kan ni härma min idé ;)


Jag printade ut små lappar också, som jag klistrade på, där det står "vitt" och "kulör". Blev i alla fall mycket snyggare är att han de fula kartongerna!


Nu känns det som att min förkylning är på retur, tack och lov.


Njut av de härliga sensommmarkvällarna, det gör vi!
Kram Anna

9 kommentarer:

m sa...

Hej! Vilken fin blogg du har! Bullarna ska jag nog prova :)

Lotta sa...

Hej
Sådana burkar har jag med till mina tvättmedel...
Kram till dig
Lotta

Hemmalycka sa...

Hej kompis
Här har det hät grejer. Åhh vad fina kakorna blev, grattis till vinsten, är sociastyrelsen i farten igen jösses ställ burkarna högt så att han inte når dem :)))
Krya på er
Kram åsa

Mia sa...

Jättesnyggt! Måste bara skaffa en fin tvättstuga först och inte en sunkig källare ;)

Stjärnor & Champagne sa...

Vad skönt att du börjar bli bättre. Smart med burkarna och helt klart bättre än dom fula förpackningarna hihi...Det blev ju jättefint.

Kramkrma Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag tror att jag hoppar sovsäcken om det funkar med sonen, annars får jag nog sova kvar men aldrig tält hihi...

Kramkram A

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Kul med IKEA tripp!!
fina glsaburkar..men du, kom nu ihåg att inte äta tvättmrdlet!!!;)

Hoppas måndagen vart bra!
kramelikram Millan ♥

Gilla Yoga sa...

Vad tjatigt att ha en egen socialstyrelse hemma... :-) Fint med glasburkarna i allafall

Kram Linda

Jörgen sa...

Nice!