onsdag 12 augusti 2009

Solhatt till min Lilla S




Hej på er!

Idag har jag virkat klart Lilla S solhatt. Rosa såklart :)
Jag virkade en liten stjärna som applikation också. Först hade jag tänkt virka en liten blomranka och nåt blad, men det här blev kanske lite tuffare. Mönstret har jag hittat på Garnstudio/Drops design, klicka här. Stjärnmönstret kommer också därifrån, här hittar du det.






Jag har fortfarande semester, den här veckan är min sista. Så imorgon ska jag och min kära svägerska Åsa göra en mysig utflykt till Bålsta och besöka cafét Systrars söta. Det ska bli kul. Vi får se om vi stöter på nån loppis på vägen också, man kan ju alltid hoppas.


Ha en skön kväll!
Kram Anna

13 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Den blev ju jättesöt!
Jag ser fram emot morgondagen det ska bli kul.
Kram Åsa

Jessica sa...

Hej,
men vilken söt hatt, du är händig du!
Såg att ni ska åka till Bålsta imorgon, jag växte upp i den lilla "byn". Ta en tur förbi
Tyghus1 också. Det ligger i "gamla Bålsta", på Västerhagsvägen 3.
De har jättemycket fint, både tyger och inredning. Kul för dig som gillar att sy!

Hoppas ni får en toppendag!
Kram
Jessica

Jenny sa...

Heej Vännen!
Nämen du vilken söt rosa solhatt!! och den vita stjärnan är ju pricken över i:et! Måste tipsa syrran (som till skillnad från mig kan virka)en sån måste hon göra till lilla Vera:)

Underbar bild på söta S bredvid den rosa Bruka brevlådan:)

Vad mysigt du o Åsa ska ha det imorgon!


Kramis Jenny

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Signe 1 sa...

Men jisses vilken söt liten hatt, du är så duktig du!! Ha en supermysig dag imorgon du och sväggisen, det lät ju hur kul som helst:-) Kramis Sofia

Mitt skabbiga chica hus sa...

Men haalååååå, kan man beställa eller? Helt ljuvlig!

Nu skojjar du med mig, Bålsta? Där är jag född och uppvuxen tills jag flyttade hemifrån! Kan varenda stig och varenda sten i hela stan. Våra föräldrar bor fortfarande där!!!

Och jag bor bara en halvtimma därifrån nu med....

Kram!!
Mia

Lotta sa...

Hej
Jättesöt tjej du har passar perfekt i den fina hatten.

Kram Lotta

Anci sa...

Det är en söt och rosa liten solhatt som du har gjort ! Tar du inte emot beställningar i vuxenstorlek ?? :)
Hoppas att du och Åsa får en mysig dag idag. Du visar väl ev loppisfynd ?

Stor kram

Lycka är ~ Onnea on sa...

Oj så söt hatt! En sån fick jag lust på att virka...kanske efter allt jag har på hälft..hih..
~Marita~

Äppelträdet sa...

Vad fin! Det mönstret skall jag lägga på minnet!

Jessica sa...

Hej igen,
såg din kommentar först nu....
Antar att ni hunnit åka. Systrars söta ligger vid Kalmarsand, en badplats i Bålsta, vet inte närmare adress än så, men "lokalbefolkingen" hittar dit :)

Helknasigt att de inte satt ut adressen på sin blogg.

Ha en riktigt mysig eftermiddag!
kram
Jessica

Gilla Yoga sa...

Jättegullig liten hatt! Passar ju henne som handen i handsken.

Kram!!!!!!!!

Stjärnor & Champagne sa...

Såå fin och du är så duktig på att virka. Önskade att jag hade dina kunskaper på det området. Hoppas att du och Åsa hade det bra.

Kramkram Anne