söndag 16 augusti 2009

Tält till en prinsessa






Idag visar jag er lite bilder från tjejernas rum, som det är inrett för närvarande... Inga barn sover där nu, vi ska ju bygga om för att få plats med Lilla M:s säng. Så tills vidare sover barnen inne hos oss, i sina sängar.



Härom kvällen hade vi lite försenat 2-årskalas här hemma. Lilla M fyllde när vi var i Bohuslän, så släktingarna här hemma ville gärna fira henne nu istället.



Hon fick ett sånt sött litet prinsesstält av vår faster Åsa med familj! Det inreddes genast med diverse kronor, kjolar, finskor och kuddar... :) Tältet får stå i tjejernas rum, på den platsen där vi har tänkt bygga en till sovalkov.





I den nuvarande alkoven sover ingen... Så där har vi dukat fikabordet till kalaset :)


Tapeten heter Eldsblomma och är designad av Josef Frank, Boråstapeter. Jag gillar den skarpt!





Tårta, bullar och diverse virkat bjöds det på. Tårtan fick Lilla M för övrigt i 2-årspresent av min barndomsvän Linda med familj. Ros från vår egen trädgård :)



Nu ska jag bege mig ut i garaget och spraymåla ett loppisfynd från i helgen, kuligt!!

Kram Anna

13 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Ett tält för princessor helt enkelt och det är ju så svårt att hitta på presenter men det är kul när det används. Den där tårtan ser ju faktiskt jättegod ut men inte så bra för gaddarna kan jag tro, hihi.
Har ni varit på loppis oxå? Var då?
Kramiz Åsa

lottens vita och gröna sa...

hej anna! tänk jag har just varit och spryat lite loppigt med...i svart!
vilket underbart barnrum, vilken tapet alltså, super!

varmkram lotten

Sara sa...

Hej hej!
Gud vilket gulligt litet tält!
Tapeten var mysig oxå. Det finns så mycket roligt man kan göra i ett barnrum, har ju inga barn själv men man kan alltid få ideér till framtida barnrum ;)
Kram på dig!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilket gulligt tält lilla M fick av Åsa:)

De där Josef Frank tapeterna är såå snygga, såg dem i nån inredningstidning i veckan, oxå i ett barnrum:)

Vad är det du hittat på loppis??

Kraamis Jenny

Signe 1 sa...

Härliga bilder från dina flickors rum, riktigt tjejigt:-) Ja, det var ju ett tag sen man fick inreda sådär, hihi... Ha en bra måndag, kramis Sofia

Mjuka sa...

Åh vad jag älskar den tapeten, så superfin!
Kram Malin

Anci sa...

Hej !
Det var en fin födelsedagspresent ! Nästan så att jag också skulle vilja ha ett :) Jag ler när jag läser att ni bjöd på diverse virkat. Får vi se loppisfyndet ?
Visst ska vi väl ha en loppisträff snart ? Du och jag kan gärna ses också.
Kram

A Cup Of Emilia sa...

Vilket härligt rum! tapeterna var jättefina! & prinsesstältet kommer det att lekas mycket i :) många kramar

A Cup Of Emilia sa...

Vilket härligt rum! tapeterna var jättefina! & prinsesstältet kommer det att lekas mycket i :) många kramar

Mamma Mimmi sa...

Så fint flickorna har det! Tältet var ju mitt i prick. Kram Mimmi

Gilla Yoga sa...

Kan tänka mig att det lilla tältet är poppis, vad gulligt!
Ta hand om dig, din man och era små söta sessor!

Kramelikram!

Tin sa...

ÅÅÅ vad mysigt de har det!
Ursnygg tapet!!! Härligt att ha ett sånt fint lekrum!
Kram Tin

Anonym sa...

Halloj!! Hörde att ni varit på Systrars söta! Va kul!!! :-) Synd att jag inte ar där... Tapeten är underbar..ännu mer härligt blir det för att du har tapetserat byrån med.
Ha det gott! Hör av mig snart..;-)